مقالات و یادداشت ها
بر اساس اهداف اعلام شده توسط سازمان ملل، تا سال۲۰۳۰، کلیه کشورهای عضو سازمان باید تلاش نمایند که به اهداف و شاخص های توسعه پایدار با همکاری و تعامل یکدیگر دست یابند.
شنبه, 12 مرداد,1398
آخرین مطالعات گالوپ نشان می‌دهد، دسترسی مناسب به موبایل شخصی و اینترنت همراه، به‌طور مساوی بر زنان و مردان تاثیر می‌گذارد.
چهار شنبه, 02 مرداد,1398
نظم و قانون یکی از شاخص‌هایی است که موسسه گالوپ به صورت سالانه در سطح جهان رصد می‌کند.طبق یافته‌های گالوپ، اکثر کشورهای توسعه‌یافته از لحاظ اقتصادی و دارای قانون قوی، درصد بالایی از ساکنانشان اعلام کرده‌اند برای قدمم زدن در شب به تنهایی احساس امنیت می‌کنند. لازم به ذکر است در مقایسه با سال 2016، شاخص نظم و قانون ایران در سال 2017 سه نمره کاهش داشته و به 82 رسیده است.
چهار شنبه, 19 تیر,1398
نتایج اطلاعات موجود از وضعیت خودکشی در استان سمنان، نشان می‌دهد که این پدیده در سال‌های اخیر روند صعودی داشته است.
دوشنبه, 17 تیر,1398
در پیمایشی که گالوپ و Wellcome درباره «نگرش مردم جهان به علم و سلامتی» انجام شده از مردم سراسر جهان درباره اعتمادشان به خیریه ها و سازمان های غیر دولتی (NGO) پرسیده شده که 52 درصد گفته اند به این سازمان ها اعتماد دارند و در کشورشان قابل احترامند و در مقابل 32 درصد اظهار بی اعتمادی کردند به سازمان های غیر دولتی و یا هر نهادی که خدمات حیاتی در کشور آنها انجام می دهند.
دوشنبه, 17 تیر,1398
جامعه گسیخته ایران را حتی سیل هم همبسته نمی‌کند
دوشنبه, 26 فروردین,1398
بیهوده نیست اگر بگوییم که همه انسان‎ها به دنبال معناسازی برای زندگی خود هستند و این امر برای همه انسان‎هاست و تفاوت نمی‎کند که در کجای دنیا زندگی می‎کنند. مهم‎ترین محور هر زندگی انسانی نیز موفقیت در معناسازی است و حتی می‎توان گفت بزرگترین عامل ناکارآمدی سیستم‎ها و ساخت‎های سیاسی را می‎توان ناکارآمدی معناسازی برای ملت‎های آنها دانست
شنبه, 04 اسفند,1397
گرایش مردم به داشتن رسانه‌ای که بی‌طرفانه و همه‌جانبه راوی اخبار باشد حتی در تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکار‌سنجی ایسپا نیز نمایان است
چهار شنبه, 03 بهمن,1397
نگرش جوانان در سال 93 وفق نظرسنجی ایسپا تغییر می‌کند یعنی 44 درصد جوانان معتقد بودند وضعيت کشور روز به روز بدتر مي‌شود و فقط 27 درصد معتقد بودند وضع کشور رو به بهبود است که امید آنها به بهبود وضعیت کشور در مقایسه با سال 85، 17 درصد کاهش پیدا می‌کند
چهار شنبه, 14 آذر,1397
پدیدار شدن جمعیت های انسانی انبوه از دیرباز برای اندیشمندان اجتماعی موضوع جذاب و در برخی موارد اسرار آمیز بوده است.گو اینکه «جماعت» محصول اراده ای خارج از توان بشری است. با ورود به دنیای مدرن اما، اگرچه انبوهه انسانی آن قداست و ابهت سابق را نداشت اما به دلایل مختلفی از جمله مناسبات سیاسی، محاسبات اقتصادی، ملاحظات بهداشتی و یا تعاملات درون فرهنگی و برون فرهنگی، اهمیت بسیاری برای اندیشمندان اجتماعی یافته است.
یکشنبه, 11 آذر,1397
ماشین خارجی از دور مسابقه خارج شده اما رقابت همچنان در پیست فرمانبران غیر بومی گرم است و مخاطبان از پشت فنس‌های ممنوعیت از این رقابت لذت می‌برند. جدیدترین گزارش یک مرکز افکارسنجی نشان می‌دهد تمایل مردم به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان در ایران همچنان به سمت مدل‌های خارجی است و با وجود فیلترینگ همچنان تلگرام پرکاربرترین پیام‌رسان در ایران است.
شنبه, 12 آبان,1397
طبق آخرین نتایج مربوط به شاخص تجربه منفی گالوپ، جهان در سال 2017 بیشتر از دهه گذشته منفی بوده است. این شاخص، که سالانه تجارب افراد از استرس، خشم، غم و اندوه، درد فیزیکی و نگرانی را ردیابی می‌کند، به بالاترین سطح از 30 رسید
دوشنبه, 16 مهر,1397
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir