مقالات و یادداشت ها
یافته های مهم گالوپ در سال 2019 : آمریکایی های بیشتری عصبانی ، دارای استرس و نگران هستند، 20 درصد روس ها و 16 درصد امریکایی ها تمایل به ترک کشورشان را دارند، تصویر رهبر ایالات متحده بدتر از چین است، افغانستان ناامن ترین کشور جهان است، زنان ایالات متحده امریکا نسبت به همسالان کانادایی و اروپایی احساس احترام کمتری می کنند، تنها 9 درصد اوکراینی ها به دولت اعتماد دارند، از هر ده افغانی نزدیک به 9 نفر در عذاب هستند و تأیید رهبری بریتانیا در سال 2019 به 41 درصد کاهش داشته است.
دوشنبه, 09 دی,1398
براي توسعه همه‌جانبه و پایدار یک کشور نیاز به مشارکت و عدم بی‌تفاوتی قاطبه افراد جامعه است.جامعه ای که نسبت به انواع مفاسد اجتماعی و اقتصادی، بی عدالتی ها، نابرابری ها، رانت خواری، خشونت ها، گران فروشی و ... واکنش نشان ندهد یک جامعه بی‌تفاوتی خواهد بود که از یک طرف آن جامعه در فرایند توسعه پسرفت می کند و از طرفی با اجرای هر سیاست جدیدی از طرف دولت ها، آن جامعه ممکن است با انواع اعتراض ها و آشوب‌ها و تبعات زیانبار سیاستهای اتخاذی مواجه شود. پژوهش های روندی در سنجش شاخص های اجتماعی، همیشه نمایانگر هشدار اینگونه آفت ها در بطن جامعه و ساختار قدرت بوده و پژوهشگران و سیاستگذاران نباید بی تفاوت از کنار این بی تفاوتی ها و سایر آفتها بگذرند.
دوشنبه, 18 آذر,1398
نتایج پیمایش ها بیانگر اطلاعات سیاسی نه چندان زیاد دانشجویان نسبت به مسایل سیاسی روز است و به نظر می رسد حداقل در دو دهه اخیر آمار و ارقام نتایج چندان خوش بینانه ای در مورد این بخش از جمعیت جامعه پیش روی ما نگذارد. و این آمار بدون شک بخشی از واقعیت فضای دانشگاهی را به نمایش خواهد گذاشت. واقعیتی که شاید ما را در مورد «اسطوره دانشجوی آگاه» وادار به تأمل کند.
دوشنبه, 18 آذر,1398
اعتراضاتي كه بعد از افزايش قيمت بنزین و سهميه‬ بندي آن رخ داد اعتراضاتي بود كه افزايش قيمت فقط نقش كاتاليزور در آن داشت و زمينه آن از سال‬ها قبل فراهم شده بود. انباشت نارضايتي و نشنيدن صداي معترضان طي چندين سال، نياز به اندك كاتاليزوري دارد كه تصميم اخير آن را شعله ‬ور كرد.
شنبه, 16 آذر,1398
در این نظرسنجی مشخص شده است میزان اطلاعات مذهبی افراد بسته به پاسخ‌دهندگان و سوالاتی که پرسیده می‌شود، متفاوت است. یهودیان، آتئیست‌ها، یا ندانم‌گراها ( اگنوستیک¬ها) و پروتستان‌های انجیلی و همچنین افراد بسیار فرهیخته و کسانی که دارای روابط اجتماعی مذهبی متنوعی هستند، اطلاعات دینی بیشتری دارند، در حالی که جوانان و اقلیت‌های قومی و نژادی، نسبت به میانگین پاسخ‌دهندگان، دانش مذهبی کمتری دارند.
دوشنبه, 04 آذر,1398
عموما، افراد فعال مذهبی بیشتر در گروه‌های داوطلبانه و اجتماعی حضور دارند. در ایالات‌متحده، 58 درصد از بزرگسالان مذهبی می‌گویند که علاوه بر اماکن مذهبی، در یکی از انواع سازمان‌های داوطلبانه از جمله گروه‌های خیریه، باشگاه‌های ورزشی و یا اتحادیه‌های کارگری فعال هستند. تنها در حدود نیمی از افراد غیر مذهبی (51 درصد) و کم‌تر از نیمی از بی دین ها (39 %) چنین نظری دارند.
دوشنبه, 06 آبان,1398
موسسه لگاتیوم هر ساله با استفاده از داده هایی که خود گردآوری می کند و ترکیب آنها با داده های نظرسنجی «موسسه نظرسنجی گالوپ» و «پیمایش ارزش های جهانی» کشورهای جهان را رتبه بندی می کند.
الثلاثاء, 22 اكتوبر,2019
اکثریت مردم در 15 کشور اروپای غربی و ایالات متحده امریکا مایل به پذیرش مسلمانان به عنوان همسایه هستند، و تمایل به پذیرش یک مسلمان به عنوان عضوی از خانواده در بین آنها نسبتاً بالاست
پنجشنبه, 18 مهر,1398
واشنگتن دی سی: بر اساس آخرین آمار موسسه گالوپ، تنها 42 درصد از آمریکایی‌ها اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را تایید می‌کنند. این آمار 42 درصدی کاملاً با میانگین شش سنجش جداگانه دیگر بر فعالیت‌های ترامپ که از آغاز ریاست جمهوری‌اش اعمال شده بود و بهترین نتیجه آن معادل 46 درصد در اواخر ماه ‌آوریل بود، تطابق دارد.
چهار شنبه, 27 شهریور,1398
هم اکنون (آوریل 2019) اینستاگرام تقریباً یک میلیارد نفر کاربر فعال در سراسر جهان دارد. کشورهای ایالات متحده امریکا، برزیل، هندوستان، اندونزی، روسیه، ترکیه، ژاپن، انگلستان، مکزیک و آلمان 10 کشور اول با بیشترین کاربران اینستاگرام هستند.
چهار شنبه, 20 شهریور,1398
در ارتباط با مناقشه اتمی ایران نزدیک به نیمی از مردم آمریکا (49 درصد) بر این باورند که باید از یک جنگ احتمالی با ایران پرهیز کرد. در مقابل 43 درصد آمریکایی ها خواستار تدابیر سفت و سخت در برابر اقدامات ایران هستند. جمهوری خواهان سه برابر دمکرات ها طرفدار اتخاذ رویکردی جدی در برابر ایران هستند. یعنی68 درصد در برابر 23 درصد.
جمعه, 25 مرداد,1398
نظام مدیریتی در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه‌ای مثل ایران همواره در مقایسه با کشورهای توسعه یافته در برخی امور مناقشه برانگیز است. یکی از این مناقشه‌ها زمانی است که کشور با رخدادهای طبیعی مثل زلزله، سیل، آبگرفتگی خیابان‌ها، آتش‌سوزی و... مواجه می‌شود.
یکشنبه, 20 مرداد,1398
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir