دوشنبه, 07 فروردین,1396 | مارس/27/2017
باشگاه دانشجویی پرسشگران ایسپا

 

آیین نامه

«باشگاه دانشجویی پرسشگران ایسپا»
 

مقدمه

گردآوری اطلاعات یکی از مراحل مهم و تاثیرگذار هر نظرسنجی و تحقبق پیمایشی است. پرسشگر نقش کلیدی و موثر در هر نظرسنجی دارد. پرسشگر به عنوان یکی از ارکان اصلی کار نظرسنجی ماحصل فعالیت های پژوهشی را در قالب پرسشنامه دریافت می کند.  لذا نحوه عملکرد وی در میدان می تواند بر کل پژوهش تاثیر بگذارد. بر همین اساس جذب، آموزش و حفظ پرسشگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در حال حاضر با گذشت چهارده سال از فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در حوزه نظرسنجی و رصد افکار عمومی، قریب به 3000  دانشجو در نقش پرسشگر در سراسر کشور همکاری و فعالیت می کنند. در راستای افزایش علقه و هویت بخشی به این گروه از همکاران، مرکز اقدام به راه اندازی «باشگاه دانشجویی پرسشگران ایسپا» نموده است. چرا که توجه و اهمیت به پرسشگران می­تواند در ارتقای کیفی و کمّی عملیات میدانی نظرسنجی ها تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد.

 

اهداف

اهداف اصلی از راه اندازی «باشگاه دانشجویی پرسشگران ایسپا» در دو سطح کلان و خرد می‌باشد که صرف تفاوت این تقسیم‌بندی در کلی و جزئی بودن اهداف و به لحاظ زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بودن آنها است.

 

اهداف کلان

  1.     تخصصی نمودن حرفه پرسشگری، ساماندهی پرسشگران ، بهبود جایگاه پرسشگر و پرسشگری
  2.     فرهنگ­سازی نظرسنجی در جامعه و تلاش در جهت تبیین جایگاه نظرسنجی به عنوان یک ابزار برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری قدرتمند و مهم در جامعه.
  3.      تلاش در جهت بالا بردن سطح کیفی پرسشگری با افزایش سطح علمی و تجربه پرسشگران
  4.      ایجاد بستر مناسب به منظور شناساندن پرسشگری به عنوان یک حرفه
  5.      فراهم سازی زمینه مطلوب برای فعالیت‌های پرسشگران در جامعه
  6.      آمادگی و ایجاد مهارت های اولیه برای دانشجویان و اشتغال زایی به صورت پاره وقت
  7.      هویت بخشی و ایجاد علقه به منظور همسو کردن اهداف کلان مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و پرسشگران مرکز

 

اهداف خرد:

  1.      ایجاد بستر مناسب به منظور جذب، آموزش و آماده‌سازی پرسشگران.
  2.      افزایش توانمندی پرسشگران از طریق آموزش‌های لازم.
  3.      ایجاد یک بانک اطلاعاتی از سوابق کاری پرسشگران از طریق طراحی فرم عضویت، سوابق کاری و رتبه‌بندی پرسشگران با توجه به میزان و کیفیت کار آن‌ها.
  4.      تشویق و تقدير پرسشگران نمونه و طراحی شیوه‌ای نوین به منظور انتخاب این گونه افراد
  5.     برگزاری نشست‌ها و دوره‌های علمی آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ و کلاس­های فوق برنامه مورد نیاز پرسشگران.

 

شرایط عضویت

1.   تکمیل فرم عضویت و تشکیل پرونده در ایسپا

2.  متعهد به شرایط و ضوابط ایسپا با تکمیل تعهدنامه و رعایت مفاد آن

3.  داشتن تحصیلات دانشگاهی (حداقل دانشجوی در مقطع کاردانی)

4.  شرکت در دوره آموزشی «آنچه پرسشگران باید بدانند»  ایسپا

5.  انجام موفق حداقل پنج طرح نظرسنجی

6. داشتن حداقل 35 سال

 

مزایای عضویت

1.   دربافت گواهینامه و کارت عضویت در باشگاه

2.   معرفی پرسشگران عضو باشگاه به سایر مراکز نظرسنجی

3.   حمایت فکری، تشکیلاتی از پرسشگران

4.   برگزاری اردوهای آموزشی فرهنگی تفریحی به منظور افزایش توانمندی‌های علمی، فرهنگی و افزایش نشاط کاری در میان اعضا و پرسشگران

5.   در اولویت قرار گرفتن برای معرفی به مراکز و واحدهای جهاددانشگاهی در صورت اعلام نیاز به جذب نیرو

معرفی اعضاء
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2016 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir