مقالات و یادداشت ها
براساس آمار سازمان ثبت احوال در نه ماهه سال 95 بیشترین طلاق ثبت شده مربوط به ازدواج‌هایی بوده است که کمتر از یک سال از عمر آن‌ها گذشته است.
چهار شنبه, 12 مهر,1396
غلبه «فرهنگ شفاهي» بر «فرهنگ كتبي»، مانع از بروز «فرهنگ گفت‌وگو» در ايران شده است
دوشنبه, 03 مهر,1396
«شاخص نظم و قانون گالوپ» در قالب چهار پرسش احساس امنیت فردی و تجربه جرم و اجرای قانون را مورد سنجش قرار می ­دهد.
شنبه, 28 مرداد,1396
هر پروژه و اقدام توسعه ­ای شهری دارای پیامدها و آثار مختلف اجتماعی، اقتصادی، زیست­ محیطی و فرهنگی است و شهروندان به عنوان ذی­نفعان اصلی اقدامات توسعه ­ای هستند که مستقیماً تحت تأثیر پروژه و اقدام هستند.
یکشنبه, 22 مرداد,1396
اتفاقاتی چون «قتل آتنا»، «کیمیا»، «مرگ بنیتا» و در سال گذشته «قتل ستایش» وجدان عمومی را بیش از پیش جریحه‌دار کرده است. اکثر این رویدادها، صرفا یک اتفاق نبوده است
یکشنبه, 22 مرداد,1396
رويكردهاي جديد، فرآيند توسعه را فراتر از مطلوبيت‌هاي اقتصادي نگاه مي‌كنند و از مفهومي به نام «توسعه اجتماعي» (Social Development) سخن مي‌گويند.
چهار شنبه, 11 مرداد,1396
بررسی لایه‌های اجتماعی انتخابات در ایران به ‌طور معمول تحت‌ تأثیر مباحث سیاسی به تعویق می‌افتد اما از اهمیت آن نمی‌کاهد.
شنبه, 27 خرداد,1396
همیشه جزو سئوال برانگیزترین و مساله برانگیزترین تحلیل های اتفاقات اجتماعی بوده است.
سه شنبه, 16 خرداد,1396
پس از انتخابات ریاست جمهوری بعضاً بحث هایی در خصوص آرایش فضای انتخاباتی مخصوصاً در بین اصولگرایان به وجود آمده مبنی بر اینکه اگر فضای انتخاباتی را طور دیگری مدیریت می کردند نتیجه چیز دیگری بود.
الثلاثاء, 30 مي,2017
یادداشت حاضر علاوه بر اشاره به جایگاه پژوهش در سیاستگذاری‌ها و نقش نه چندان پررنگ آن در برنامه‌ریز‌های کلان کشور، به نقد جدی عدم توجه به آن در مناظرات انتخاباتی نیز می‌پردازد
جمعه, 22 اردیبهشت,1396
واقعیت این است که گفتگو حلقه گمشده ارتباط در ایران امروز ماست در تمامی سطوح. انتخابات فرصتی است برای گفتگو از دستش ندهیم.
جمعه, 22 اردیبهشت,1396
کشورها را برحسب کیفیت زندگی شهروندان و نه صرفاً براساس ارقام سنتی درآمد سرانه آنها رتبه بندي می کند.
سه شنبه, 19 اردیبهشت,1396
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir