انتشارات
کتاب «موج دوم پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران بر اساس پرسشنامه سازمان سلامت جهان» حاصل اجرای پیمایش ملی کیفیت زندگی با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال ساکن در شهر و روستاهای ۳۱ استان کشور با اندازه نمونه ۱۲۰۰۰ در سال ۱۳۹۸ است.
شنبه, 06 دی,1399
در سال های 1396 و 1397 یادداشت هایی با توجه به نتایج نظرسنجی های ایسپا منتشر شد که برخی از آن ها را همکاران مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نوشتند. نوشته ها و یادداشت های دیگری نیز توسط اساتید و صاحب نظران و گاه خبرنگاران و روزنامه نگاران منتشر گردید که در این مجموعه گردآوری شده اند.
سه شنبه, 28 مرداد,1399
با مطالعه کتاب پیش‌رو خواهید دید که معمول مشکلات نظرسنجی در ایران و جهان تقریباً مشابه یکدیگر است. این اثر در سال 2011 منتشر شده و شامل مجموعه مقالاتی است که در سمیناری در سال 2009 در دانشکده ارتباطات جمعی دانشگاه ایالتی لوییزیانا ارائه شده‌اند. موضوع اصلی کتاب عبارت است؛ مشکلات و مسائل نظرسنجی و پژوهش در افکار عمومی در سال‌های اخیر با توجه به تغییر و تحولات مهم در حوزه تکنولوژی ارتباطات.
چهار شنبه, 21 خرداد,1399
از معایب و مزایای شبکه های اجتماعی مجازی که جزلایفنک زندگی شده، کمتر خوانده و بیشتر شنیده ایم. بخش اول این کتاب به بررسی مصرف شبکه‌هاي اجتماعي مجازي در بين مردم ايران بر اساس نتایج نظرسنجی‌هاى ایسپا می پردازد و در بخش دوم سلسله نشست های تخصصی عصر گفتگو با محوریت فضای مجازی با سخنرانی اساتید مطرح و کارشناس آورده شده است.
یکشنبه, 25 شهریور,1397
از نگاه سازمان جهانی بهداشت کیفیت زندگی مفهومی فراگیر است که سلامت جسمانی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی (روابط فردی و اجتماعی) و سلامت محیطی را دربر می گیرد و بر ادراک فرد مبتنی است. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با درک اهمیت موضوع کیفیت زندگی، به بررسی و سنجش کیفیت زندگی شهروندان کشور، در ابعاد جسمانی، محیطی و سلامت اجتماعی بر مبنای پرسشنامه سازمان جهانی پرداخته است.
یکشنبه, 25 شهریور,1397
بخش نخست کتاب به بررسی رفتار انتخاباتي گروه هاي اجتماعي براساس نتايج نظرسنجي هاي ايسپا پرداخته است. بررسی رفتار انتخاباتی جوانان، و مقایسه رفتار انتخاباتی زنان و مردان و نیز مقايسه رفتار انتخاباتي مردم به تفكيك محل سكونت (شهر و روستا) در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در این بخش به تفصیل آمده است. همچنین بخشی به بررسي روندي ديدگاه مردم شهر تهران درخصوص انتخابات رياست جمهوري پیشین پرداخته شده است. بخش دوم کتاب شامل جستارهايي علمی پیرامون رفتار انتخاباتی مردم ایران است که در بیشتر آنها از داده های نظرسنجی های ایسپا استفاده شده است.
یکشنبه, 08 بهمن,1396
فصلنامه «جامعه شناسي مسائل اجتماعي ايران» با هدف افزايش توليدات علمي در حوزه بررسي مسائل اجتماعي منتشر مي‌شود. تحقيقات تجربي ناظر به پژوهش‌‌هايي است که با بهره‌‌گيري از روش‌‌هاي کيفي و يا کمي به توليد، سنجش و بررسي فرضيه‌ها و تئوري‌‌ها مي‌‌پردازد.
11 اسفند ,1393
فصلنامه «جامعه شناسي مسائل اجتماعي ايران» با هدف افزايش توليدات علمي در حوزه بررسي مسائل اجتماعي منتشر مي‌شود. تحقيقات تجربي ناظر به پژوهش‌‌هايي است که با بهره‌‌گيري از روش‌‌هاي کيفي و يا کمي به توليد، سنجش و بررسي فرضيه‌ها و تئوري‌‌ها مي‌‌پردازد.
13 اسفند ,1393
تحقیقات اجتماعی شکل دهنده معرفت اجتماعی و دارای فرایندی برنامه ریزی شده، هوشیارانه، و دارای نگرش منظومه¬ای، همچنین قابل اعتماد برای درک حقایق و فهم مسایل اجتماعی می باشند.
3 دی ,1392
کتاب حاضر برای پژوهشگرانی نوشته شده است که می خواهند رویکرد های مدل سازی معادلات ساختاری را بکار گیرند، اما احساس می کنند که باید مطالب بیشتری بدانند در مورد پیش زمینه این رویکرد و مطالب متفاوت با آنچه که در کتاب های قبلی نوشته شده است.
28 اردیبهشت ,1390
یکی از مهمترین رسالت های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اطلاع‌رسانی مستمر در خصوص وضعیت و جایگاه بین‌المللی کشور نزد افکارعمومی جهانیان است
28 اردیبهشت ,1390
درآمدی بر روش های کمی و کیفی تحقیق در علوم اجتماعی
18 اردیبهشت ,1390
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir