مقالات و یادداشت ها
سالیان متمادی است که شادابی و سرزندگی حلقه مفقود زندگی شهری شده است. جوامع شهری با مسائل و معضلات اجتماعی گوناگونی روبه رو هستند.
شنبه, 02 تیر,1397
در ايام انتخابات رياست‌جمهوري سال ١٣٩٦ عده‌اي از افراد مشهور كه در اصطلاح «سلبريتي»‌ها نام گرفتند در فضاي مجازي به حمايت از برخي كانديداهاي رياست‌جمهوري پرداخته و ضمن اعلام نظر خود از مردم نيز درخواست مي‌كردند كه به كانديداي مد‌نظر آنان راي دهند.
شنبه, 02 تیر,1397
گزارش مطالعه سازمان ملل متحد در زمینه خشونت علیه کودکان که در‌ سال ٢٠٠٦ ارایه شد، نشان می‌دهد که بیشترین اعمال خشونت‌آمیز بر روی کودکان توسط آشنایان و معتمدان آنها ازجمله والدین، همکلاسی‌ها، معلمان و کارفرمایان انجام می‌شود
شنبه, 02 تیر,1397
پیام افکار عمومی: تفاهم سیاسی، عزم نهادی
دوشنبه, 28 اسفند,1396
توسعه پایدار به روندی از توسعه اشاره دارد که ظرفیت مردم را برای ایجاد و مصرف ثروت به صورت ماندگار تقویت می‌کند. توسعه پایدار از جمله نیازمند محیط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مناسبی است که افراد را قادر سازد در روند توسعه مشارکت ورزند و آن را حفظ کنند.
دوشنبه, 28 اسفند,1396
درخصوص اثرگذاری برخی ویژگی‌ها جمعیت‌شناسی و عقیدتی بر حمایت از عملکردِ کاریِ دونالد ترامپ، مشاهده شده است که ایدئولوژی و نژاد و قومیت اثرگذاریِ متوسط و ویژگی‌هایی چون جنسیت، تراکم جمعیتِ محل زندگیِ فرد، تعصب مذهبی، وضعیت تأهل، سن و تحصیلات عالی نقش ضعیفی را داشته‌اند.
سه شنبه, 22 اسفند,1396
در ادامه يادداشت قبلي كه درباره نظرسنجي اخير موسسه ايسپا از اعتراضات دي‌ماه نوشته شد، اكنون به بخش‌هاي ديگر اين نظرسنجي نيز اشاره مي‌شود.
سه شنبه, 24 بهمن,1396
جامعه ايران از بسياري جهات دچار تغييرات شده است؛ به ‌طور طبيعي شناخت جزييات اين تغييرات نياز مبرم همه ما ازجمله حكومت‌كنندگان است.
سه شنبه, 24 بهمن,1396
نبايد فريب اين نتايج را خورد
شنبه, 21 بهمن,1396
در جامعه امروز ایران چند موضوع گوناگون با عنوان مسائل یا مشکلات مردم در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مطرح است. روال معمول در نظرسنجی‌ها این است که فهرستی از این مسائل و مشکلات به عنوان مهم‌ترین مسائل مطرح و نظر پرسش‌شوندگان درباره آنها بررسی می‌شود
شنبه, 21 بهمن,1396
پايين ترين حد اعتماد به دولت در تاريخ سياسي آمريكا
الأربعاء, 18 اكتوبر,2017
حال اقتصاد بازنشستگان در كشور وخيم است
دوشنبه, 24 مهر,1396
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir