گرایش جامعه به داشتن تریبون آزاد
گرایش جامعه به داشتن تریبون آزاد
چهار شنبه, 03 بهمن,1397

گرایش جامعه به داشتن تریبون آزاد

گرایش مردم به داشتن رسانه‌ای که بی‌طرفانه و همه‌جانبه راوی اخبار باشد حتی در تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکار‌سنجی ایسپا نیز نمایان است. در این نظرسنجی در یکی از سوالات جمله «وجود رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور که تحت کنترل دولت نباشد به نفع همه مردم ایران است» به پاسخگویان ارائه شد که در مجموع 42.3  درصد موافق و24.1 درصد مخالف این جمله بوده‌اند. مابقی نیز یا مردد بوده یا اظهار نظر نکرده‌اند.

در سوال دیگری 61.8 درصد مردم موافق این جمله بودند که «روزنامه‌ها باید آزاد باشند تا واقعیت‌ها را، هر چه هست بنویسند و حکومت حق ندارد جلوی آنها را بگیرد» و در مقابل درصد هم مخالف بوده‌اند. بقیه نیز یا مردد بوده یا به سوال پاسخ نداده‌اند. آنچه مشخص است اینکه یکی از ویژگی‌های جذاب و مورد علاقه کاربران در شبکه‌های اجتماعی در اختیار داشتن فضای بدون سانسور و انعکاس اخبار از سوی تمام جهت‌های فکری است که این انتخاب را به مخاطب می‌دهد که آنچه درست است را با دلایل و شواهد کافی از میان هزار منبع انتخاب کند. امکان ابراز نظر و واکنش نسبت به وقایع و دنبال کردن لحظه‌ای اخبار به این جذابیت افزوده و همین دلایل کافی است این واقعیت بزرگ‌تر شود که شبکه‌های اجتماعی تنها رسانه‌های مستقل در دسترس هستند.

 

 

 

 

 

یادداشت منتشر شده از لیدا ایاز در روزنامه دنیای اقتصاد، 1397/11/2، شماره روزنامه  4529

*این مطلب از روزنامه دنیای اقتصاد منعکس شده و لزوما بیانگر نظرات مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نمی باشد.*

*ایسپا صرفا مسئولیت یادداشت هایی که در این پایگاه اطلاع رسانی منتشر می شود، برعهده دارد.*

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir