خدمات ایسپا
عرصه سیاست در ایران بزرگترین آوردگاه جریان های فکری و مناقشات گروهی بوده است، به گونه ای که گروه ها، احزاب و نخبگان همواره درگیر مناقشه دائمی در خصوص معنا کردن ذهنیت و عمل مردم بوده اند. تجربه های موجود در خصوص رفتار سیاسی و انتخاباتی مردم نشان می دهد هنوز شناخت کاملی از لایه های زیرین ذهنیت، احساس، گرایش و نگرش مردم در عرصه های سیاسی و مقولاتی که اقدامات مردم را توضیح دهند، وجود ندارد. «گروه مطالعات رفتار انتخاباتی و فرهنگ سیاسی» از بدو تأسیس ایسپا تشکیل شده و تاکنون نیز طرح های زیادی را به انجام رسانده است. تجربه چندین دوره انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ایسپا را به شناخت منسجم رفتار سیاسی و انتخاباتی مردم نزدیک کرده است
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
افزایش سرعت در اجرای نظرسنجی‌ها همزمان با ارتقای کیفیت و دقت یکی از دغدغه‌های همیشگی ایسپا بوده است. در همین راستا نسبت به طراحی نرم‌افزار جامع گردآوری و پردازش اطلاعات اقدام گردید. این نرم‌افزار انحصاری که ماحصل تلاش جمعی همکاران این مجموعه بوده، ضمن برخورداری از امنیت بالا در حفظ و نگهداری اطلاعات، دارای قابلیت‌های مختلف می‌باشد. علاوه بر حذف کاغذ در فرایند گردآوری اطلاعات، استفاده از مکانیزم‌های چندلایه نظارتی، نمایش موقعيت جغرافيايي پرسشگران بر روی نقشه و ارسال آنلاين و آفلاین اطلاعات، از مزیت‌های این نرم‌افزار بوده؛ و ايجاد و توليد الكترونيكی انواع پرسشنامه را امکان‌پذیر می‌کند.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395