خدمات ایسپا
عرصه سیاست در ایران بزرگترین آوردگاه جریان های فکری و مناقشات گروهی بوده است، به گونه ای که گروه ها، احزاب و نخبگان همواره درگیر مناقشه دائمی در خصوص معنا کردن ذهنیت و عمل مردم بوده اند. تجربه های موجود در خصوص رفتار سیاسی و انتخاباتی مردم نشان می دهد هنوز شناخت کاملی از لایه های زیرین ذهنیت، احساس، گرایش و نگرش مردم در عرصه های سیاسی و مقولاتی که اقدامات مردم را توضیح دهند، وجود ندارد. «گروه مطالعات رفتار انتخاباتی و فرهنگ سیاسی» از بدو تأسیس ایسپا تشکیل شده و تاکنون نیز طرح های زیادی را به انجام رسانده است. تجربه چندین دوره انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ایسپا را به شناخت منسجم رفتار سیاسی و انتخاباتی مردم نزدیک کرده است
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
افزایش سرعت در اجرای نظرسنجی‌ها همزمان با ارتقای کیفیت و دقت یکی از دغدغه‌های همیشگی ایسپا بوده است. در همین راستا نسبت به طراحی نرم‌افزار جامع گردآوری و پردازش اطلاعات اقدام گردید. این نرم‌افزار انحصاری که ماحصل تلاش جمعی همکاران این مجموعه بوده، ضمن برخورداری از امنیت بالا در حفظ و نگهداری اطلاعات، دارای قابلیت‌های مختلف می‌باشد. علاوه بر حذف کاغذ در فرایند گردآوری اطلاعات، استفاده از مکانیزم‌های چندلایه نظارتی، نمایش موقعيت جغرافيايي پرسشگران بر روی نقشه و ارسال آنلاين و آفلاین اطلاعات، از مزیت‌های این نرم‌افزار بوده؛ و ايجاد و توليد الكترونيكی انواع پرسشنامه را امکان‌پذیر می‌کند.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
جهت بهره برداری بهینه از داده‌های گردآوری شده و داده کاوی دقیق، در ایسپا از نرم افزارهای متنوع ذیل، متناسب با اهداف تحقیق و درخواست کارفرمایان استفاده می‌گردد.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
طراحی پرسشنامه از جمله مراحل مهم در تحقیقات تجربی محسوب می‌شود که اعتبار آن، مدنظر پژوهشگران است. ایسپا با تدوین و طراحی بیش از 2500 پرسشنامه تاکنون، آمادگی دارد در خصوص طراحی ، ساختار ، نحوه ترتیب و محتوای سوالات پرسشنامه به محققان، اساتید دانشگاه، مراکز پژوهشی، تجاری و سایر سازمان ها مشاوره‌ و نظارت لازم را ارائه دهد.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
امروزه به اذعان بسیاری از کارشناسان، روند پژوهی بیشتر از تحلیل‌های مقطعی به اموری همچون سیاست‌گذاری، مدیریت بازار و تحلیل رقبا کمک می‌کند. ایسپا با برخورداری از حجم عظیمی از داده ها، اطلاعات و نیز گزارش های نظرسنجی ظرفیت مناسبی برای انجام «تحلیل ثانویه» بر روی داده ها و نیز «مرور نظام مند» مبتنی بر «فراتحلیل» پژوهش ها و نظرسنجی های انجام شده دارد. استفاده از این تکنیک ها موجب ترسیم چشم اندازهای جدید نظری و عملی برای کارفرمایان خواهد بود.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
فصلنامه‌های علمی و تخصصی یکی از ابزارهای انباشت و ترویج علم در دنیای امروز به شمار می‌رود. در این راستا ایسپا نیز با هدف اشاعه دانش علوم اجتماعی، فصلنامه تخصصی جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران را منتشر می‌کند که می‌تواند بستر مناسبی برای انتشار مقالات برگرفته از تحقیقات باشد. در حال حاضر سردبیر فصلنامه دکتر سید ضیاء هاشمی بوده و اعضای هیأت تحریریه نیز به ترتیب حروف الفبا؛ حسام‌الدین آشنا، محمد‌تقی ایمان، محمد‌رضا جوادی یگانه، ابراهیم حاجیانی، محمد‌سعید ذکائی، سید‌حسین سراج‌زاده، محمد‌جلال عباسی، مهدی فیض، عبدالحسین کلانتری، علی منتظری و سعید معیدفر می‌باشند.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
برگزاری همایش های علمی و نشست های تخصصی فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات بین پژوهشگران و ارائه نتایج دستاوردهای پژوهشی ایجاد می کند. امکان دسترسی محققان و مدیران به نتایج طرح‌های پژوهشی و یافته های جدید و تعامل با یکدیگر، پیش نیاز اساسی در توسعه علمی محسوب می گردد که این مهم می تواند در قالب برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی میسر گردد. ایسپا به منظور توسعه و ترویج گفتمان نظرسنجی و هم افزایی علمی جامعه دانشگاهی، همایش های علمی و نشست های تخصصی به صورت مستقل یا مشترک با سایر سازمان ها را برگزار می‌نماید.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
امروزه سرمایه گذاری در بخش آموزش منابع انسانی یکی از مهمترین راهبردهای تحقق توسعه سازمانی محسوب می‌گردد که می‌تواند نیاز سازمان‌های تصمیم گیر را مرتفع سازد. همچنین دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی به دانشجویان موجب توسعه فعالیت‌های علمی در کشور می‌شود. ایسپا با هدف انتقال کارآمد دانش و تجربیات در حوزه فعالیت‌های تخصصی خویش، برای توانمندسازی و افزایش بهره وری سازمان ها و ارتقای علمی دانشجویان و فارغ‌التحصيلان، آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی را به صورت مستقل و مشترک دارد.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
بهره‌مندی از دانش روز و یافته‌های تحقیقات جدید ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در دنیای امروز می‌باشد. گروه ترجمه ایسپا با بهره‌گیری از ظرفیت همکاران و اساتید مجرب‌ آمادگی انجام ترجمه متون تخصصی، کتاب و مقاله در زمینه افکار عمومی و نیز پرسشنامه را داراست.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
آگاهي از تغييرات در طول زمان، به خصوص تغييرات در نگرش‌ها و رفتار افراد جامعه ضرورت امروز جامعه ماست که می‌تواند در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مسئولین و مدیران تاثیرگذار باشد. يكي از روش هاي مؤثر براي مطالعة اين تغييرات، پيمايش طولي است كه براي رصد كردن تغييراتي كه در حوزه‌‌های اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و در نگرش ها، باورها و رفتار مردم رخ مي دهد ابزار مفيدي است. ایسپا نیز به پشتوانه تجربیات متعدد در حوزه نظرسنجی اقدام به راه‌اندازی گروه پانل مردم و نخبگان نموده است تا ارزیابی دقیق‌تری از روند تغییرات در برخی موضوعات داشته باشد.
پنجشنبه, 14 مرداد,1395
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir