مقالات و یادداشت ها
شاخص جهانی شادکامی، از یک مقیاس واحد درست شده است. این مقیاس که «نردبان کانتریل» نام دارد، در یک طیف 10 درجه‌ای، از پاسخگو می‌خواهد که وضعیت عمومی زندگی‌اش را از عدد 0 تا 10 انتخاب کند.موسسه گالوپ، سالانه از یک نمونه‌ی حدوداً 100 هزار نفری از 150 کشور جهان، از مقیاس نردبان کانتریل برای ارزیابی وضعیت زندگی پاسخگویان استفاده می‌کند.
شنبه, 04 آذر,1402
ایسپا در مهرماه سال جاری از 12 هزار نفر از مردم بالای ۱۵ سال ایران به روش مصاحبه حضوری پرسیده؛ «اگر شرایط مالی شما به گونه‌ای باشد که بتوانید پس‌انداز کنید. ترجیح می‌دهید پس‌انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟»
یکشنبه, 28 آبان,1402
موسسه نظرسنجی YouGov، یک موسسه تحقیقاتی مستقر در لندن است. این موسسه طیف گسترده‌ای از خدمات مبتنی بر داده را برای مشتریان فراهم می‌کند. این مرکز با در اختیار داشتن یک پانل اختصاصی با 9 میلیون نفر در در بریتانیا، آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تحقیقاتی جهان شناخته می‌شود.
سه شنبه, 16 آبان,1402
پیمایش موسسه ایپسوس نشان داده است که به‌طور متوسط در بین 30 کشور جهان، 30 درصد از بزرگ‌سالان گفته‌اند که اکثر مردم قابل اعتمادند. در میان این کشورها، چین و هند بیشترین میزان اعتماد بین فردی را دارند، به‌طوری‌که 56 درصد از آنان اظهار کرده‌اند که اکثر مردم قابل اعتماد هستند. اعتماد به مردم در کشورهای برزیل، مالزی و ترکیه کمتر از 15 درصد است.
شنبه, 26 فروردین,1402
بررسی سیر تطور نظرسنجی در ایران و جایگاه ایسپا در این مسیر عنوان یادداشتی است که محمد آقاسی ـ رئیس سابق این مرکز ـ به بهانه نوزدهمین سال تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به آن پرداخته است.
پنجشنبه, 18 اردیبهشت,1399
در چند ماهی که از شیوع ویروس کرونا می­‌گذرد تحلیل­ های زیادی در خصوص تأثیر کرونا بر آینده جهان نگاشته شده است؛ از پیامدهای کرونا بر آینده اقتصاد جهان گرفته تا تأثیرات کرونا بر مؤلفه‌­های اجتماعی و جمعیتی و رفتار زیست محیطی شهروندان و سیاست‌­های دولت­‌ها در این زمینه‌­ها تا برخی پیامدهای فرهنگی کرونا از جمله تأثیر آن بر جایگاه دین در جامعه پساکرونا.
شنبه, 30 فروردین,1399
تحلیل عباس عبدی از نتایج نظرسنجی ایسپا و معاونت اجتماعی شهرداری تهران پیرامون ابعاد شیوع ویروس کرونا
سه شنبه, 26 فروردین,1399
مهمترین عنصر برای حاکمیت بر مردم، داشتن سرمایه اجتماعی به‌طور عام و جلب اعتماد مردم به عنوان یکی از مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی به‌طور خاص است.  در غیاب این عنصر، اجرای صحیح سیاست‌ها غیرممکن و یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت دشوار است. 
دوشنبه, 04 فروردین,1399
مردان شاغل کمتر از دیگر گروه ها از کرونا می ترسند. برای بسیاری ترس برابر است با بی پولی
پنجشنبه, 29 اسفند,1398
تحلیل همشهری از نتایج نظرسنجی ایسپا که به درخواست دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در روزهای 12 تا 14 اسفند به صورت تلفنی از شهروندان تهران با اندازه نمونه 928  نفر انجام شده است.
شنبه, 17 اسفند,1398
منطق سیاسی اجتماعی حاکم بر رفتارهای انتخاباتی مردم در ده دوره گذشته انتخابات مجلس بیانگر پیچیدگی هایی خاصی است که آن را از دیگر اشکال انتخابات خاصه ریاست جمهوری متفاوت می سازد. با در نظر داشتن شرایط کشور انتخابات دوم اسفند را چگونه می توان پیش بینی کرد؟
چهار شنبه, 30 بهمن,1398
7 درصد نسل اولی های مهاجر تمایل دارند به کشور خودشان بازگردند 77 درصد از مهاجران نمی خواهند کشوری که در آن هستند را ترک کنند 16 درصد از مهاجران تمایل دارند به کشور دیگری نقل مکان کنند
یکشنبه, 29 دی,1398
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir