مقالات و یادداشت ها
حجاب هر چند حائلي براي فرد محسوب مي‌شود، اما به‌طور كلي چادري بسيار بزرگ براي جامعه و تداوم امنيت پايدار قلمداد می‌گردد. هر چه حجاب مبنایی برای گسترش عفاف و تحقق امنیت باشد، حجاب‌گریزی با نا‌ امنی توافق حاصل می‌نماید.
13 اسفند ,1392
هدف پژوهش حاضر بررسی جامعه‌شناختی عوامل اجتماعی مؤثر بر مدیریت بدن در میان جوانان گیلانغرب می‌باشد.
13 اسفند ,1392
پژوهش حاضر به بررسی میزان رضایت از زندگی و عوامل مؤثر بر آن در جامعه ایران پرداخته و تلاش کرده است که میزان رضایت از زندگی را در بین شهروندان ایرانی تعیین و سپس به بررسی ارتباط متغیرهای احساس عدالت توزیعی، احساس بی‌قدرتی، اعتماد اجتماعی، ام
13 اسفند ,1392
مقاله حاضر به مطالعه رابطه بين مصرف به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های دنیای مدرن و تحصيلات با اتکا بر آرای بوردیو پرداخته است.
13 اسفند ,1392
شادی علت بسیاری از تفکرات و رفتارهای تکامل زاست و شاد بودن هنری است که از عوارض موجود عصر صنعتی می‌کاهد اما به طور علمی و آکادمیک کمتر بدان توجه شده است.
13 اسفند ,1392
ترویج اخلاق اجتماعی باید از خانواده که نخستین مرجع جامعه­پذیری کودکان است آغاز شود.
27 دی ,1392
با گذشت نزديك به نيم قرن از عمر نظرسنجي‌ در كشور، به تدریج این حرفه به عنوان ابزاري علمي در جهت رصد افكارعمومي و رابط بین مردم و حاکمان، در جامعه براي خود جايگاه و اهميتي پیدا کرده ‌است.
27 دی ,1392
مرکز گالوپ در سال 2013 بیش از 70 مقاله در مورد نگرش‌ها ورفتارهای ساکنین بیش از 140 کشور دنیا را منتشر کرد.
15 دی ,1392
در ایران امروز روایت عمده‌ای درباره وضعیت اخلاق وجود دارد مبنی بر اینکه آن را در شرایط کاملاً بحرانی در معرض فروپاشی و اضمحلال می‌دانند.
13 دی ,1392
معرفت علمی به واسطه خصایص و ویژگی‏های مختلفی از سایر معارف تمایز‏پذیر است.
9 دی ,1392
دولت ها با بررسی و رصد وضع موجود از طریق نظرسنجی ها می توانند اولویت ها را تعیین و با برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسب ترین روش را برای اداره و مدیریت جامعه اتخاذ نمایند.
29 آذر ,1392
افکار عمومی همانند هر پدیده دیگری افکار عمومی به طور ناگهانی و بدون پیش زمینه به وجود نمی آید و «پدیده ای است که با دیگر پدیده های گوناگون پیوند نزدیک دارد، اقلیت و اکثریت، وضعیت های کنشی، تبلیغات رسانه های گروهی و قوانین اجتماعی هر یک در ک
29 آبان ,1392
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir