10 یافته برتر گالوپ در سال 2013
10 یافته برتر گالوپ در سال 2013
15 دی ,1392

نویسنده: جولی رای
مترجم: حدیث میرزامحمدی

مرکز گالوپ در سال 2013 بیش از 70 مقاله در مورد نگرش‌ها ورفتارهای ساکنین بیش از 140 کشور دنیا را منتشر کرد. پیرامون نظرسنجی‌های جهانی، گالوپ به طور سیستماتیک تندرستی، محبوبیت رهبری‌، اعتماد به نفس در نهادهای ملی، نرخ اشتغال و خیلی مسائل مهم دیگری که بر زندگی روزانه مرد تأثیرگذار هستند را گزارش کرده است. فهرست زیر شامل 10 مورد از مهم ترین نتایج این موسسه طی سال 2013 می‌باشد.
1.    در سراسر دنیا تنها 13% کارکنان تعهد شغلی دارند؛ تقریبا 180 میلیون از کارکنان به صورت روانی به شغلشان متعهد هستند و به مشارکت‌های مثبت برای سازمانشان می‌پردازند. بخش عمده‌ای از کارکنان سراسر جهان -63 درصد- این درگیری را ندارند. این گروه فاقد انگیزه هستند و احتمال کمتری دارد که در جهت اهداف سازمان سرمایه‌گذاری کنند. 24 درصد اصلا دل‌مشغولی‌های سازمان را ندارند و به گونه ای رها شده هستند. این افراد ناراضی، غیرمولد و موجب رشد منفی می‌باشند.
2.    حقوق و دستمزد جهانی به نسبت رشد جمعیت به 26 درصد افت داشته است؛ در سال 2012، 26 درصد جمعیت بزرگسال به صورت تمام وقت برای یک کارفرما مشغول به کار بوده اند، در حالی که این میزان در سال 2011، 27درصد بوده است.
3.    جهان درمورد چشم‌انداز کار همچنان ناامید است؛ 57 درصد از بزرگسالان جهان گفته‌اند که سال گذشته برای پیدا کردن شغل در جوامع محلیشان، زمان بدی بوده است، نتیجه‌ای که در سال 2011 نیز به دست آمده بود. بیشترین میزان بدبینی به بازار کار در اروپا بوده و این در حالیست که آمریکا به مدیریت جهانی در خصوص بازار کار خوشبین است.
4.     بیش از یک پنجم مردم جهان در فقر مطلق زندگی می‌کنند؛ بر اساس گزارش گالوپ از اطلاعات درآمد خانوارهای 131 کشور نشان می‌دهد که بیش از یک پنجم ساکنین (22 درصد) با 1.25 دلار یا کمتر در روز زندگی می‌کنند. در 86 کشور، بیش از 3 درصد جمعیت با 1.25 دلار در روز زندگی می‌کنند.
5.     مهاجران روحيه كارآفريني بيشتري دارند؛ گالوپ از طريق مصاحبه با نزدیک به 25000 نفر از نسل اول مهاجران نشان داد که، مهاجران با درآمد اقتصادی بالا به نسبت افراد بومی بیشتر دارای صفات متمایز کارآفرینان هستند. اين افراد حتی زمانی که همه چیز اشتباه پیش می رود احساس خوشبینانه به مسائل دارند، هرگز تسلیم نمی شوند و حاظر به خطر کردن هستند.
6.    جنوب آسیا در عذاب و مصیبت صدر جهان است؛ به طور میانگین در سالهای اخیر مصیبت در سراسر جهان افزایش یافته است و در هیچ‌کجا بیشتر از جنوب آسیا نبوده است. در سال 2012 از هر هفت بزرگسال در جهان، یک نفر به خاطر زندگی ضعیفی که دارد رنج می برد. 24 درصد افراد در جنوب آسیا چنین رنجی را می برند . بعد از آن بالکان، آسیای میانه و آفریقا شمالی با 21 درصد قرار دارند.
7.    ایرانیان و تحریمها؛ 85 درصد ایرانیان گفته اند که این تحریم ها به امرار معاش آنها صدمه زده است، اما 68 درصد ابراز داشته اند که علی رغم تحریم ها، کشورشان باید به غنی سازی هسته ای ادامه دهد.
8.    دیدگاه مردم مصر نسبت به دولت مصر؛ نظرسنجی گالووپ در مصر، دو هفته قبل از سقوط مرسی نشان می دهد که 29 درصد مردم مصر به دولت ملي اعتماد دارند. این پایین ترین سطح سنجیده شده توسط گالوپ از زمانی که انقلاب شروع شده است می‌باشد.
9.    مردم سوریه آينده نزديكي براي پایان تضادها در کشورشان نمی بینند؛ اکثریت مردم سوریه که مصاحبه شده ادد انتظار داشته اند که تضادها حداقل یک یا دو سال به طول انجامند. 37 درصد آنها، خودشان یا اقوامشان در سوریه آواره شده اند و يا در خارج از کشور به سر می برند.
10.    بدون آمریکا یی ها امنیت در عراق بهتر خواهد بود؛ کمی بیش از یکسال پس از خروج تجحیزات نظامی امريكا از عراق، 42 درصد مردم ابراز کرده اند که  امنیت بهتر شده است و 19 درصد نظری مخالف داشته اند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir