مقالات و یادداشت ها
مطلب، به پراکندگی جغرافیاییِ رأی‌های دو نامزد، برای بررسیِ آنچه که در روز انتخابات نهایی پیش خواهد آمد، پرداخته است.
چهار شنبه, 13 اردیبهشت,1396
نتایج نظرسنجی‌های گالوپ: 70 درصد زنان در سطح جهان و 66 درصد مردان اظهار کرده‌اند که ترجیح می دهند زنان در کارهای دارای درآمد فعال باشند
یکشنبه, 10 اردیبهشت,1396
در این نوشتار سعی شده است تا یک معرفی کلی از مفهوم رای‌پرسی صورت گیرد و ضرورت و اهمیت این ابزار نظرسنجی بیان گردد.
یکشنبه, 03 اردیبهشت,1396
بررسی میزان احساس امنیت در بین شهروندان بر اساس نتایج پیمایش های ملی؛ مردان بیشتر از زنان احساس امنیت دارند، استان تهران پایین تر از میانگین کشوری
چهار شنبه, 30 فروردین,1396
«فشار روانی» یا استرس، یک واکنش جسمی و روانی است که به دنبال یک تحریک درونی (شناختی) یا بیرونی (محیطی) به وجود می آید و ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با بهداشت و سلامت افراد خصوصاً در بعد روانی دارد و یکی از شاخص های آن محسوب می گردد.
جمعه, 18 فروردین,1396
نظرسنجیِ جدیدی که در 14 فوریه (26 بهمن) منتشر شد، نشان می‌دهد که لوپن همچنان پیشتاز بوده و احتمال کسب 26 درصد آرای مرحلۀ اول را دارد.
شنبه, 07 اسفند,1395
شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد نرخ رشد بالای اقتصادی لزوماً به بهبود سریع شاخص های زندگی برای بخش های فقیرتر جامعه منجر نمی شود و بهبود بیشتر در استانداردهای زندگی از طریق استراتژی هایی قابل حصول است که صرفاً بر رشد متمرکز نیستند
جمعه, 29 بهمن,1395
شهروندان در زندگی روزمره با دریافتی که از احساس امنیت خود دارند، حد و مرز‌های رفتاری خویش را در جامعه مشخص می‌کنند و زمانی که ، نوعی احساس ناامنی در جامعه شکل بگیرد، این احساس به دنبال خود موجی دارد که می‌تواند به سایر عرصه‌های زندگی اجتماعی فرد نفوذ کند.
شنبه, 09 بهمن,1395
تمام جوامع بشری از بدو تاریخ تا کنون دارای باورها، ارزش‌ها و هنجارهایی بوده و هستند که اکثر کنشگران جوامع ملتزم به این باورها و رعایت هنجارها هستند. گرچه با پیشرفت جوامع شاهد دگردیسی ارزش‌ها و باورها در بین مردم جوامع مختلف بودیم اما در کنار این دگردیسی، شاهد وجود باورها و اعتقادات و هنجارهای پایدار نیز هستیم.
سه شنبه, 18 آبان,1395
دین در کنار حکومت، اقتصاد، خانواده و آموزش و پرورش یکی از پنج نهاد اولیه در هر جامعه است و ازاین‌رو نقش دین و تأثیر به سزای آن در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها همواره مورد توجه صاحب نظران حوزه جامعه‌شناسی دین بوده است. یکی از یافته‌هایی که معمولا در پژوهش‌های حوزه دین طرح می‌شود بیانگر دینداری بیشتر زنان نسبت به مردان است و اینکه زنان بیش از مردان علاقمند به انجام مناسک دینی هستند. از این رو در این یاداشت مروری می‌شود بر آخرین یافته‌های ایسپا و سایر پژوهش‌ها در خصوص این ادعا.
چهار شنبه, 12 آبان,1395
سال های سال است که در صحنه سیاسی کشور دوگانه اصول گرایی و اصلاح طلبی (فارغ از همه انشعابات آن) شکل گرفته و در ایام انتخابات این دوگانگی پررنگ تر به چشم می آید.
13 دی ,1394
حاشیه‌نشینی پدیده‌ای است که عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در نرخ پایین‌تر امنیتی در پیدایش آن نقش دارند و از دو گروه بنیادی دفع کننده روستا و جذب کننده شهر نشأت می‌گیرد.
13 اسفند ,1392
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir