اخبار مرتبط
نشریه انگلیسی «اکونومیست»‌ در جدیدترین گزارش سالانه خود تحت عنوان «جهان در 2018»، 12 روند مهم جامعه جهانی را برای سال پیش‌رو معرفی کرد.
شنبه, 26 اسفند,1396
اگرچه هدف هر اعتراض گسترده‌ای، سیاست است ولی ریشه‌های آن می‌تواند امور سیاسی یا اقتصادی یا اجتماعی و فرهنگی باشد؛ایسپا در پیمایش خود که بلافاصله پس از اعتراضات دی ماه انجام شده؛ از مردم پرسیده است که مهم‌ترین چیزی که در کشور آنها را نگران می‌کند، چیست؟ سه پاسخ اول و اصلی و مهم‌تر اقتصادی هستند.
شنبه, 26 اسفند,1396
سیر ساعت کار در بازار کشور روند نزولی را منعکس می‌کند. بنابه گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، از میانگین ساعت کار هفتگی در طول نیمه اول دهه جاری، یک ساعت کاسته شده است. کارشناسان معتقدند این کاهش نشان‌دهنده افزایش تمایل نیروی کار به کارهای پاره‌وقت است.
یکشنبه, 13 اسفند,1396
نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، دونالد ترامپ از زمان بنیانگذاری نظرسنجی‌ها در 7۵ سال گذشته به جایگاه بدترین رئیس‌جمهوری ایالات متحده رسیده و باراک اوباما جایگاه محبوب‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا را در دست دارد.
سه شنبه, 08 اسفند,1396
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که میزان محبوبیت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به پایین ترین سطح از اکتبر سال گذشته (مهر 96) تاکنون رسیده است.
دوشنبه, 07 اسفند,1396
سازمان «بین‌المللی شفافیت (TI)» طبق روال هر ساله خود گزارشی را در مورد میزان فساد کشورها تحت عنوان «شاخص ادراک‌ فساد (CPI) 2017» منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، عمده کشورهای جهان در سال گذشته میلادی پیشرفت‌های اندکی در رابطه با مبارزه با فساد داشته‌اند
شنبه, 05 اسفند,1396
مانند بسیاری از گروه های مذهبی دیگر در آمریکا، سهم قابل توجهی از افرادی که با مذهب اسلام بزرگ شده اند دیگر خود را پیرو این دین معرفی نمی کنند. اما برخلاف بسیاری از دیگر ادیان، در ایالات متحده تعداد افرادی که از اسلام خارج می شوند با افرادی که به این دین وارد می شوند تقریبا برابری می کند.
چهار شنبه, 25 بهمن,1396
ایران با فرستادن حدود 2.5 میلیون گردشگر در طول سال گذشته میلادی، سومین مبدا برتر گردشگری ترکیه لقب بگیرد
شنبه, 14 بهمن,1396
مرکز پژوهشی پیو در مطالعه‌ای نشان داده که در سال 2017 بالغ بر 3.45 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کرده‌اند که 1.1درصد از مجموع جمعیت این کشور را تشکیل می‌داده‌اند
شنبه, 07 بهمن,1396
تقریبا 20 درصد زنان در طول زندگی خود تجربه خشونت فیزیکی و حدود 50 تا 60 درصد نیز تجربه خشونت عاطفی دارند
یکشنبه, 01 بهمن,1396
بر اساس برآورد وزارت بهداشت در سال 94 در 25 شهر با مجموع 30 میلیون نفر جمعیت،12 هزار و 800 مرگ منتسب به آلودگی هوا بوده است؛ همچنین در همین سال در تهران 4 هزار و 300 نفر در اثر آلودگی هوا فوت شده‌اند؛ افزون بر این در سال 95 در شهر تهران با افزایش غلظت آلاینده‌ها، مرگ 4810 نفر منتسب به آلودگی هوا بوده است
یکشنبه, 01 بهمن,1396
به‌رغم اشتغال‌زایی مناسب در سه سال گذشته، عدم تطابق تحصیلی در بازار کار ایران تشدید شده است،به‌طوری که شانس پیدا کردن شغل یک فرد تحصیلکرده، تقریبا نصف یک فرد بدون تحصیلات دانشگاهی است.
یکشنبه, 17 دی,1396
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir