ایفوپ: محبوبیت مکرون به زیر ۵0 درصد رسید
ایفوپ: محبوبیت مکرون به زیر ۵0 درصد رسید
دوشنبه, 07 اسفند,1396

ایفوپ: محبوبیت مکرون به زیر ۵0 درصد رسید

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که میزان محبوبیت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به پایین ترین سطح از اکتبر سال گذشته (مهر 96) تاکنون رسیده است.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج منتشره در روز یکشنبه نشان می دهد که این کاهش محبوبیت همزمان با تلاش دولت فرانسه برای پیشبرد طرح هایش درباره تغییر اساسی در خدمات شهریِ هزینه بر بوده است.

نظرسنجی موسسه بین المللی و تحقیقات بازاری ایفوپ که به سفارش هفته نامه فرانسوی «ژورنال دومانش» (Journal du Dimanche) و در بازه زمانی بین 7 تا 17 فوریه (18 تا 28 بهمن) انجام شد، حکایت از آن دارد که ۴۴ درصد از فرانسوی ها گفته اند از مکرون رضایت دارند که نسبت به نظرسنجی قبلی این موسسه در ژانویه (دی) گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

طبق این گزارش، این پایین ترین نرخ محبوبیت مکرون از اکتبر گذشته بود. در نظرسنجی اکتبر، میزان محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه به ۴2 درصد رسید.

دولت فرانسه در اوایل ماه فوریه (بهمن) طرح هایی را برای مدرنیزه کردن اداره دولتی در کشوری ارائه داد که یکی از بالاترین شاخص های هزینه های دولتی را در جهان دارد.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه گفت که دولت تردیدی درباره ایجاد تغییرات در بخش دولتی ندارد حتی اگر با مقاومت هایی مواجه شود. «جرالد دارمانین (Gerald Darmanin)» وزیر بودجه وی نیز گفت طرح داوطلبانه کاهش کارمندان دولت نیز می تواند یک اقدام ممکن باشد.

به گزارش ایرنا، مکرون 39 ساله که یک بانکدار سابق است در انتخابات هفتم ماه مه (17 اردیبهشت) با کسب ۶۶ درصد آرا به پیروزی رسید. دولت میانه وی اعلام کرده است ۴.۵ میلیارد یورو از هزینه های عمومی را کاهش می دهد.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir