نتايج پژوهش پيو: برابری تغییر مذهب از اسلام و به اسلام در ایالات متحده
نتايج پژوهش  پيو: برابری تغییر مذهب از اسلام و به اسلام در ایالات متحده
چهار شنبه, 25 بهمن,1396

نتايج پژوهش  پيو: برابری تغییر مذهب از اسلام و به اسلام در ایالات متحده

مانند بسیاری از گروه های مذهبی دیگر در آمریکا، سهم قابل توجهی از افرادی که با مذهب اسلام بزرگ شده اند دیگر خود را پیرو این دین معرفی نمی کنند. اما برخلاف بسیاری از دیگر ادیان، در ایالات متحده تعداد افرادی که از اسلام خارج می شوند با افرادی که به این دین وارد می شوند تقریبا برابری می کند.

به گزارش روابط عمومي ايسپا به نقل از  شفقنا، نتایج پژوهش موسسه پیو در موضوع چشم انداز مذهبی در سال 2014 نشان می دهد تقریبا یک چهارم افرادی که در ایالات متحده به عنوان مسلمان پرورش یافته اند (23 درصد) دیگر خود را عضوی از این گروه مذهبی معرفی نمی کنند. همین سهم از افرادی که به عنوان یک مسیحی پرورش یافته اند (22 درصد) نیز دیگر خود را عضوی از جامعه مسیحیت نمی دانند. اما درحالیکه سهم آمریکایی های مسلمانی که در بزرگسالی به دین اسلام مشرف شده اند تقریبا یک چهارم (23 درصد) است، سهم بسیار کمتری از مسیحیان حاضر در آمریکا (۶ درصد) افرادی هستند که به انتخاب خود در بزرگسالی به این دین وارد شده اند. به عبارت دیگر سهم افرادی که از اسلام خارج می شوند با تعداد افرادی که به این دین وارد می شوند خنثی می گردد در حالیکه در اثر تغییر مذهب، مسیحیت تعداد افرادی زیادی را از دست داده و در مقابل افراد کمی را جذب می کند.

مطالعه موسسه پیو در سال 2017درخصوص مسلمانان آمریکا نیز نتایج مشابهی را نشان می دهد. براساس این پژوهش 24 درصد از افرادی که به عنوان مسلمان بزرگ شده اند، از این دین خارج شده اند. در میان این گروه ۵۵ درصد خود را پیرو هیچ دینی نمی دانند، 22 درصد به مسیحیت گرویده اند و  21درصد دیگر نیز مذاهب بسیار متنوعی را به عنوان دین خود برگزیده اند مانند بوداییسم، هندوییسم، یهودیت و یا خود را به طور کلی «مذهبی» معرفی می کنند.

 

در این میان افرادی که از دین اسلام خارج شده اند بیشتر احتمال دارد مهاجران ایرانی باشند (22 درصد) تا افرادی که تغییر کیش نداده اند. تعداد زیادی از افرادی که سابقا مسلمان بوده اند، ایرانیانی هستند که پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده اند.

اکثریت افرادی که به اسلام گرویده اند دارای پیش زمینه مسیحی هستند. درواقع حدود نیمی ازاین افراد قبلا پروتستان (۵3 درصد) و 20 درصد نیز پیش از این کاتولیک بوده اند. یک پنجم افراد پیش از تشرف به اسلام پیرو هیچ دینی نبوده اند (19 درصد) و مابقی پیرو مذاهبی همچون مسیحیت سنتی، بوداییسم و یهودیت بوده اند.

 

این افراد دلایل مختلفی را برای تغییر مذهب خود و گرویدن به اسلام بیان داشته اند. در حدود یک چهارم گفته اند آموزه ها و عقاید اسلامی را بر باورهای مذهب قبلی خود ترجیح می دهند. 21 درصد افراد قبل از تشرف به اسلام متون مذهبی این دین را مطالعه کرده اند. ده درصد افراد برای اینکه به یک جامعه تعلق داشته باشند و 9 درصد به دلیل ازدواج یا معرفی اسلام توسط یکی از دوستانشان مسلمان شده اند و همین سهم از افراد نیز با راهنمایی یک رهبر عمومی اسلام را برگزیده اند.

در سال های اخیر جمعیت مسلمانان آمریکا به طور ثابت سالانه حدود صدهزار نفر رشد داشته است. اما با توجه به این واقعیت که تعداد افرادی که به اسلام وارد و از این دین خارج می شوند برابری می کند، مشخص می شود که تغییر مذهب تاثیر اندکی بر رشد کلی جمعیت این گروه مذهبی دارد.

منبع: پیو 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir