نظرسنجي پيو: مسلمانان تا سال 2040 تبدیل به دومین گروه مذهبی پرجمعیت آمریکا شوند
نظرسنجي پيو: مسلمانان تا سال 2040 تبدیل به دومین گروه مذهبی پرجمعیت آمریکا شوند
شنبه, 07 بهمن,1396

 نظرسنجي پيو: مسلمانان تا سال 2040 تبدیل به دومین گروه مذهبی پرجمعیت آمریکا شوند.

به گزارش روابط عمومي ايسپا به نقل از ايسنا، مرکز پژوهشی پیو در مطالعه‌ای نشان داده که در سال 2017 بالغ بر 3.45 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کرده‌اند که 1.1درصد از مجموع جمعیت این کشور را تشکیل می‌داده‌اند.

در این گزارش گفته شده که در حال حاضر تعداد جمعیت یهودیان آمریکا از مسلمانان در این کشور بیشتر بوده و آنها دومین گروه مذهبی پرجمعیت آمریکا محسوب می‌شوند اما تا سال 2040 این روند تغییر خواهد کرد چرا که نرخ رشد جمعیت مسلمانان در آمریکا خیلی بیشتر از نرخ رشد جمعیت یهودیان است .بر طبق این پیش بینی تا سال 2050 تعداد مسلمانان در آمریکا به 8.1 میلیون نفر خواهد رسید که معادل 2.1 درصد جمعیت این کشور خواهد بود.

گزارش شده که میزان رشد پیروان دین اسلام در آمریکا با نرخ میانگین حدود 100هزار در سال رشد می‌یابد که علتش مهاجرت مسلمانان به آمریکا و نرخ باروری بیشتر میان این گروه است. در گزارش مرکز پیو نوشته شده است: از زمان اولین برآوردهای ما در مورد اندازه جمعیت مسلمانان در آمریکا که مربوط به سال 2007 می‌شود تعداد مسلمانان آمریکا به سرعت در حال رشد بوده است. با این وجود مسیحیان با فاصله زیادی همچنان بزرگترین گروه مذهبی پرجمعیت در آمریکا خواهند بود که چیزی نزدیک به 71 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir