نظرسنجی ایپسوس: ترامپ در رده نامحبوب‌ترین رهبران آمریکا در 7۵ سال گذشته
نظرسنجی ایپسوس: ترامپ در رده نامحبوب‌ترین رهبران آمریکا در 7۵ سال گذشته
سه شنبه, 08 اسفند,1396

نظرسنجی ایپسوس: ترامپ در رده نامحبوب‌ترین رهبران آمریکا در 7۵ سال گذشته

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، دونالد ترامپ از زمان بنیانگذاری نظرسنجی‌ها در 7۵ سال گذشته به جایگاه بدترین رئیس‌جمهوری ایالات متحده رسیده و باراک اوباما جایگاه محبوب‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا را در دست دارد.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از  ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، نظرسنجی ایپسوس نشان می‌دهد، دونالد ترامپ از رده یک تا10 نزدیک به انتهای این طیف و در جایگاه “وحشتناک” قرار دارد و ماقبل لیندون جانسون (سی و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا) و ریچارد نیکسون (سی و هفتمین رئیس‌جمهوری آمریکا) در انتهای طیف قرار دارد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در رده میزان محبوبیت 6.15 است و در رده روسایی که از اوایل دهه 50 میلادی قدرت را در دست داشتند، تقریبا در انتهای طیف “عالی” قرار گرفت و رتبه او به رده رونالد ریگان با 6.29 و جان اف کندی با ۶.۵۶ نزدیک است.

رای‌دهندگان همچنین گفتند اگر امروز انتخاباتی برگزار شود، اوباما را برای ریاست در کاخ سفید انتخاب می‌کنند. حدود یک سوم از شرکت‌کنندگان (31 درصد) آرزو کردند او در کاخ سفید بود و پس از آن ریگان با 22 درصد و کندی با 16 درصد از آراء در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند و ترامپ با کسب 9 درصد چهارم شد.

اما ترامپ میلیاردر تقریبا از حمایت بالای حزب جمهوری‌خواه خودش برخوردار است. طبق نظرسنجی مشترک ایپسوس و دانشگاه ویرجینیا، او با رده 7.20  پس از ریگان در رده 8.03 قرار گرفت و جورج بورش هم در رده 6.37 قرار دارد. محبوبیت ترامپ همچنین در میان زنان سفیدپوست که منجر شدند او در انتخابات نوامبر 2016  وارد کاخ سفید شود، همچنان بالاست. این گروه او را در رده 3.73  پس از نیکسون (3.41) قرار دادند.

باراک اوباما در رده‌های محبوب‌ترین روسای جمهوری در میان حامیان حزب دموکرات به بالاترین رده (8.۶۵) رسید. جایگاه او بالاتر از بیل کلینتون (7.19) و کندی (7.09) قرار دارد. این نظرسنجی آنلاین در بین بیش از 1000 تن انجام شد.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir