اخبار
۴۳.۳ درصد از پاسخگویان گفته اند در انتخابات ریاست جمهوری قطعا شرکت خواهند کرد، ۴.۷ درصد احتمال زیاد شرکت خواهند کرد، ۲۰.۸ درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند، ۵.۸ درصد احتمال کمی دارد شرکت کنند و ۲۵.۳ درصد به هیچ وجه شرکت نخواهند کرد. با توجه به انجام نظرسنجی به صورت تلفنی حداکثر تمایل به مشارکت همان عدد گزینه «قطعاً شرکت می کنم» است (حتی حدود چهار درصد کمتر). یعنی در حال حاضر ایسپا میزان مشارکت را 39 درصد تخمین زده است.
پنجشنبه, 02 اردیبهشت,1400
رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) تأکید کرد: خوشبختانه ایسپا هر سال نسبت به سال قبل، جایگاه بهتری هم در بین سیاست‌گذاران و نخبگان سیاسی، هم در بین نخبگان علمی و هم در بین عموم مردم جامعه پیدا می‌کند. این روند رو به رشد واقعاً قابل احساس است و امیدواریم اعتماد مردم و مسئولین به ایسپا همچنان افزایش داشته باشد.
سه شنبه, 24 فروردین,1400
در گزارش اخیر شادکامی (۲۰۲۱) کشور فنلاند با نمره ۷.۸۸ از ۱۰ در رتبه نخست قرار دارد. ایران با نمره ۴.۷۲ از ۱۰ در جایگاه ۱۱۸ جهان (از بین ۱۴۹ کشور) جای دارد. گفتنی است در بین کشورهای منطقه نیز ایران جایگاه ۸ (از بین ۱۴ کشور) را به خود اختصاص داده است.
دوشنبه, 23 فروردین,1400
50 درصد از شهروندان در کشور برزیل احساس تنهایی می‌کنند و این کشور از بین ۲۸ کشور مورد بررسی در رتبه نخست قرار دارد. شهروندان ترکیه با 46 درصد، هند با 43 درصد، عربستان با 43 درصد و ... ژاپن با 16 درصد و هلند با 15 درصد در رتبه‌های بعدی جای دارند.
یکشنبه, 15 فروردین,1400
نتایج به تفکیک گروه‌های سنی نشان می‌دهد، 31 درصد از جوانان (24 -18 سال)، 39 درصد از افراد (39-25 سال)، 49 درصد از افراد (54-40 سال) و 59 درصد از افراد بالای 55 سال تمایل دارند پوتین بعد از سال 2024 رئیس جمهور کشور روسیه باشد.
یکشنبه, 15 فروردین,1400
وضعیت کنونی توسعه اجتماعی در ایران بر اساس شاخص کامیابی لگاتیوم در مقایسه با سایر کشورهای جهان، نشان می دهد، ایران با نمره 48.1 از 100 در میان 167 کشور مورد بررسی در سال 2020، در جایگاه 120 قرار دارد.
یکشنبه, 15 فروردین,1400
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در سال 1399 طرح های نظرسنجی و پیمایشی کارفرمایی و خویش فرمایی متعددی را در سطح شهر تهران و در سطح ملی (31 استان کشور) اجرا کرد. تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، استفاده از شیوه گردآوری اطلاعات غیر حضوری (مصاحبه تلفنی) در اولویت بوده است. بخشی از مهم ترین یافته های حاصل از اجرای نظرسنجی های ایسپا در سال 1399 است که به صورت خویش فرمایی انجام شده اند، ارائه می شود.
پنجشنبه, 28 اسفند,1399
وبینار "کیفیت زندگی بازنشستگان و شاغلان دولتی در ایران" با حضور نسیبه زنجری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، میکائیل عظیمی، مدیرعامل مؤسسه راهبردهای بازنشستگی صبا و معصوم آقازاده، عضو هیأت علمی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برگزار شد.
الأربعاء, 10 مارس,2021
نتایج نظرسنجی ملی ایسپا در بهمن‌ماه 1399 با تعداد نمونه 1583 نفر و با جامعه‌ی آماری از شهروندان 18 سال به بالای کل کشور نشان می دهد، 28.6 درصد شهروندان مشارکت در انتخابات رسات جمهوری را «کاملاً مؤثر» و 26.5 درصد «تاحدی مؤثر» دانسته‌اند.
چهار شنبه, 13 اسفند,1399
دکتر خانیکی در وبینار «نوانگار: نظرسنجی و ورابط عمومی برتر» تأکید کرد: افکار عمومی بزرگترین قدرت نامرئی جریان‌ساز در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است. این قدرت افکار عمومی است که وادار می‌کند کاری انجام بگیرد یا انجام نگیرد. پس شرط موفقیت هر سیاست یا تصمیم‌گیری سازمانی این هست که پاسخ سنجیده و به موقع به افکار عمومی بدهد.
دوشنبه, 11 اسفند,1399
موضوع مهم سلامت یا اقتصاد را یکی از موضوعات مورد بحث در بسیاری از کشورهای جهان عنوان کرد و گفت: تقریباً اگر دو ماه اخیر را استثناء در نظر بگیریم، می‌توان گفت که از دید افکار عمومی، بحث سلامت در اولویت قرار دارد و این موضوع را می‌توان در نتایج نظرسنجی‌های مختلف مشاهده کرد
چهار شنبه, 06 اسفند,1399
ایسپا با همکاری اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران وبینار «نوانگار: نظرسنجی و ورابط عمومی برتر» را با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای اجرایی و عمومی استان تهران، روز یکشنبه 10 اسفند 1399 ساعت 10 تا 12 با سخنرانی دکتر «هادی خانیکی» عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و «مهدی رفیعی بهابادی» سرپرست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برگزار خواهد کرد.
سه شنبه, 05 اسفند,1399
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir