بررسي ميزان رضايت شهروندان شهرستان كرج از عملكرد مركز 122(کد: 356)
کارفرمایی
تماس‌گيرندگان با مركز 122 و مشتركين آبفاي كرج
<p style="text-align: center"><span style="color: #0000ff"><strong><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">بررسي ميزان رضايت شهروندان شهرستان كرج از عملكرد مركز 122</span></span></strong></span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">این پژوهش به سفارش سازمان آب وفاضلاب غرب تهران و با هدف &laquo;بررسي ميزان رضايت شهروندان شهرستان كرج از عملكرد مركز 122&raquo; در دی ماه 87 توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران انجام شده است. در این مطالعه از روش پیمایشی و تکنیک پرسشنامه بهره گرفته شده است. جمعيت آماري این پژوهش شامل تماس&zwnj;گيرندگان با مركز 122 و مشتركين آبفاي كرج در سال 1386 و 1387 مي باشند و اندازه نمونه برای این تحقیق 378 نفر محاسبه شد.<br /> در مجموع 6/55 درصد مرد و 4/44 درصد زن و بیشترین درصد پاسخگویان (6/29 درصد) به رده سنی50 سال به بالا با تعلق دارد. از مجموع افراد مورد بررسی در این پژوهش 86 درصد ساكن شهر كرج بوده&zwnj;اندو 7/39 درصد شاغل بوده&zwnj;اند<br /> یافته&zwnj;ها حاکی از آن است که از مجموع پاسخگویان تنها 3/74 درصد&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; (281 نفر) بیان نموده&zwnj;اند که نام مرکز122 را شنیده&zwnj;اند. همچنین&nbsp; 7/87 درصد از پاسخگوياني كه نام سازمان شماره تلفن مركز 122 را مي دانستند، اظهار داشته اند نسبت به وظایف مرکز 122 نیز آشنایی دارند، از مجموع 276 نفر پاسخگویانی که نام مرکز122 را شنیده&zwnj;اند. 8/59 درصد از طریق درج در پشت قبض آب ، 21 درصد از طریق دوستان و آشنایان ، 7/12 درصد از طریق 118و 2/6 درصد از طریق برنامه&zwnj;هاي تلويزيوني با این مرکز آشنا شده&zwnj;اند. همین طور&nbsp; 6/90 درصد افراد بیان کرده&zwnj;اند با مرکز 122 ارتباط داشته&zwnj;اند. از علت های تماس با واحد 122 ، بوي بد فاضلاب منزل ( 99 مورد تماس)، شكستگي لوله آب قبل از كنتور (30 مورد) و قطعي آب (13 مورد)بیان شده است . بيشترين تماس هاي گرفته شده در فصل تابستان نسبت به فصل زمستان بوده است. نتایج تحقيق نشان می&zwnj;دهد که 59 درصد شهروندان اطلاع رسانی مرکز122 را در حد خوب ارزيابي كرده اند. از مجموع 210 نفری که بیان نموده&zwnj;اند با مرکز 122 تماس تلفنی داشته&zwnj;اند 6/86 درصد از نحوه پاسخگويي اپراتورهاي مركز رضايت دارند. در خصوص میزان اعتماد به این مرکز به عنوان مرکزی که می&zwnj;تواند در پاسخگویی به تماس گيرندگان موثر باشد (148 نفر) 4/70 درصد اظهار نظر کرده&zwnj;اند میزان اعتماد خود را زیاد بیان کرده&zwnj;اند. از مجموع افرادی که بیان نموده&zwnj;اند با مرکز 122 اعتماد دارند (210نفر) 4/53 درصد از مدت زمان صرف شده براي رسيدگي به مشكل تماس&not;گيرندگان توسط مركز رضايت زيادی داشته اند. از مجموع افرادی که بیان نموده&zwnj;اند با مرکز 122 ارتباط داشته اند (210نفر) 60.5 درصد از نحوه رسیدگی به درخواست ها توسط مركز رضايت زيادی داشته اند. هر چند پاسخگويان در برخي زمينه ها نارضايتي داشته اند اما در كل معتقد بودند حل بسياري از مسائل و مشكلاتشان بعد از راه اندازي مركز بهتر شده و وجود مركز را نسبت به قبل از راه &nbsp;اندازي آن را امر ضروري دانسته و از اين بابت رضايت زيادي داشته اند.<br /> </span></span></p>
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir