چهار شنبه, 07 تیر,1396 | جوان/28/2017
بررسی وضعیت اشتغال دانشجویان دانشگاه های علمی – کاربردی(کد:354)
کارفرمایی
دانشجویان دانشگاه های علمی – کاربردی
<p style="text-align: center"><span style="color: #0000ff"><strong><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">بررسی وضعیت اشتغال دانشجویان دانشگاه های علمی &ndash; کاربردی</span></span></strong></span></p> <p style="text-align: justify"><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">این نظرسنجی به بررسی وضعیت اشتغال دانشجویان دانشگاه&zwnj;های علمی &ndash; کاربردی پرداخته است و در نمونه مورد بررسي، 43.6 درصد مرد و 56.4 درصد زن وجود دارد. ميانگين سني پاسخگویان تقريباً 25 سال مي&zwnj;باشد و بیشترین تعداد پاسخگویان در رشته&zwnj;های کامپیوتری گرایش نرم&zwnj;افزار (2/73 درصد) و گرایش سخت&zwnj;افزار (9/23 درصد) مشغول به تحصیل بوده اند.&nbsp; <br /> نتایج حاصله، گویای آن است که 47.1 درصد پاسخگویان شاغل می باشند. از میان پاسخگویانی که گفته&not;اند شاغل می باشند، 1 /76درصد بعد از تحصیل در مقطع کاردانی، 5/12 درصد دیگر قبل از تحصیل در مقطع کاردانی و 7/6 درصد هم در حین تحصیل در مقطع کاردانی شاغل شده&zwnj;اند. بیشتر پاسخگویان (7/40 درصد) گفته اند که بیش از یک سال طول کشید تا بعد از فارغ&zwnj;التحصیلی شاغل شوند . همین طور بیش از نیمی از پاسخگویان (9/ 56 درصد) در بخش غیردولتی مشغول به کارند. همچنین از پاسخگویانی که در بخش خصوصی مشغول به کارند 2/69 درصد آنان دارای شغل گروهی و مزد بگیر می&zwnj;باشند. از طرف دیگر 8/68 درصد پاسخگویان شاغل گفته اند که میزان ارتباط شغل با رشتۀ تحصیلی شان زیاد بوده است و 5/46 درصد پاسخگویان شاغل، گفته اند که میزان تأثیرگذاری آموزش&zwnj;های علمی کاربردی در ارتقاء شغلی&zwnj;شان را ارزیابی زیاد بوده است. در مقابل 2/23 درصد دیگر این تأثیرگذاری را کم دانسته&zwnj;اند. همچنین 4/82 درصد عنوان کرده&zwnj;اند که امکان ایجاد شغل مرتبط به صورت خویش فرمایی برای آن ها وجود ندارد. از پاسخگویان غیر شاغل علت عدم اشتغال به کار سئوال شده است که 25 درصد آنان، در حال تحصیل؛ 2/16 درصد نبودن فرصت شغلی، 76/11 درصد خدمت سربازی و 6.3 درصد نیز نداشتن امکانات لازم را علت عدم اشتغال شان بیان کرده&zwnj;اند.از سویی دیگر 5/45 درصد پاسخگویان گفته اند که میزان موثر بودن آموزش&zwnj;های علمی کاربردی در امکان و ایجاد شغلی شان زیاد بوده است. همچنین 9/30 درصد از آموزش&zwnj;های علمی کاربردی راضی بوده اند . از مهمترین پیشنهادات ذکر شده برای ارتقاء آموزش های علمی و کاربردی ؛ بالا بردن مهارتهای علمی (5/25 درصد)، استفاده از اساتید کارآزموده و جوان (5/8 درصد)، ارائه درس&zwnj;های اختیاری متناسب با بازار کار (9/6 درصد)، افزایش دادن وسایل آموزشی و به روز نمودن سطح آموزشی (هر کدام با 8/6 درصد) و بالابردن کیفیت آموزش (5/4 درصد) بوده است .<br /> </span></span></p>
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2016 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir