گزارش کامل طرح «سنجش برخی از ابعاد اعتماد اجتماعی در ایران»
گزارش کامل طرح «سنجش برخی از ابعاد اعتماد اجتماعی در ایران»
دوشنبه, 27 تیر,1401

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به منظور پایش برخی ابعاد مفهوم اعتماد اجتماعی در کشور در اسفندماه 1400 یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است. منظور از اعتماد اجتماعی در این پژوهش حسن ظن و قابلیت اتکا یا اطمینان به صداقت و صحت رفتار یا گفتار دیگران است. در این طرح از میان ابعاد مختلف اعتماد بر سنجش برخی از وجوه اعتماد انتزاعی و تعمیم‌یافته تأکید شده است و بر این اساس اعتماد به عموم مردم و نیز برخی از گروه‌های شغلی و صنفی مورد مطالعه قرار گرفته است.
جامعه آماری این نظرسنجی کلیه شهروندان 18سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه آن 2050نفر بوده است. به منظور انتخاب پاسخگویان به صورت تلفنی در ابتدا با استفاده از شیوه تولید اعداد تصادفی، چند برابر تعداد نمونه‌های مورد نظر در هر استان، شماره موبایل و شماره ثابت با در نظر گرفتن پیش‌شماره استان مورد نظر ساخته شد. در مرحله بعد، پرسشگران به صورت تصادفی اقدام به انتخاب شماره تماس افراد و مصاحبه با آن‌ها پرداختند. لازم به ذکر است برای این که رده سنی و جنسی در کل نمونه رعایت شود، گروه سنی و جنسی افرادی که باید انتخاب شوند ابتدا تعیین شده و بر همین اساس، پرسشنامه از این نمونه‌ها تکمیل شده است.

فایل گزارش کامل یافته‌های این طرح را از لینک زیر دریافت کنید:

لینک دانلود

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir