اعتماد مردم به برخی گروه‌ها و اصناف
اعتماد مردم به برخی گروه‌ها و اصناف
چهار شنبه, 22 تیر,1401

بر اساس یافته‌­های نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) معلمان و نیروی انتظامی از اعتماد قابل توجهی نزد مردم برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی ایسپا در این نظرسنجی که در اسفند ماه 1400 به صورت تلفنی انجام شده است، نظرات 2 هزار و 50  نفر مردم ساکن مناطق شهری و روستایی ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، 59.2 درصد مردم گفته‌اند به معلمان اعتماد زیادی دارند که این نسبت برای نیروی انتظامی 58.2 درصد، برای اساتید دانشگاه 50 درصد، ورزشکاران 48.2 درصد، پزشکان 40.4 درصد و هنرمندان 35.8 درصد است.  همچنین داده‌ها نشان می‌دهد میزان اعتماد به هر یک از گروه‌های فوق بر حسب متغیرهای زمینه‌ای مثل تحصیلات، سن و محل سکونت معنادار شده است به گونه‌ای که این میزان اعتماد در بین افراد 50 سال و بالاتر بیشتر از سایر گروه‌های سنی، در بین افراد زیر دیپلم بیشتر از سایر گروه‌های تحصیلی و در بین ساکنان روستایی بیشتر از ساکنان شهری بوده است.

 

 بخش دیگری از یافته‌­های این نظرسنجی نشان می­‌دهد 30.2 درصد شهروندان گفته‌اند بیشتر مردم قابل اعتماد هستند، در حالی‌که 68.2 درصد مردم بیشتر مردم را قابل اعتماد نمی‌دانند. ایسپا در چهار  نظرسنجی دیگر در آذر 1394، مرداد 1397، بهمن 1398 و آبان 1400 نیز وضعیت اعتماد به عموم مردم را مورد سنجش قرارداده است. یافته­‌های این نظرسنجی‌ها نشان می­‌دهد درصد کسانی که گفته‌­اند اکثر مردم قابل اعتمادند  در این مدت تغییر چشم­گیری نداشته و بین 25 تا 30 درصد در نوسان بوده است. 

گزارش کامل این نظرسنجی به زودی در وب‌سایت ایسپا منتشر خواهد شد.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir