در ششمین گردهمایی شعب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ ایسپا می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های نظام تاثیرگذار باشد
در ششمین گردهمایی شعب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ ایسپا می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های نظام تاثیرگذار باشد
سه شنبه, 03 اسفند,1400

 ششمین گردهمایی شعب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، سوم اسفند 1400 با حضور دکتر جمال رحیمان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی؛ دکتر مهدی رفیعی بهابادی، رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران؛ دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دکتر جواد پورکریمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در سالن جلسات ایسپا برگزار شد.

 

ایسپا می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های نظام تاثیرگذار باشد و دیدگاه واقعی‌تری از مردم  ارائه دهد

دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ششمین گردهمایی شعب ایسپا اظهار کرد: موفقیت جهاد دانشگاهی را می‌توان در 3 نکته بیان کرد. نکته اول، روحیه و فرهنگ جهادی سبب موفقیت جهاد دانشگاهی است. وی ادامه داد؛ اگر فرهنگ جهادی و جهادگری نبود شاهد موفقیت پژوهشگاه‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی جهاد دانشگاهی نبودیم. نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی در دی ماه سال جاری برگزار شد و برخی مسئولان از این نمایشگاه بازدید کردند؛ دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای آنها شگفت‌انگیز بود.

وی درباره دومین شاخصه موفقیت جهاد دانشگاهی اظهار کرد: بلندهمتی و پشتکار از دیگر دلایل موفقیت این نهاد است؛ جهاد دانشگاهی به سمت افق‌های تعریف شده خود گام برمی‌دارد و برای دست‌یابی سریع‌تر به اهداف خود موانع مسیر را حذف می‌کند. شهید سلیمانی معتقد بود، تهدیدها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه شناخت جایگاه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اهمیت فراوانی دارد، توضیح داد: ایسپا می‌تواند افکار جامعه در ارتباط با مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به دست اندرگاران نظام اسلامی ارائه دهد. ایسپا می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها و ارزیابی نظام کشور تاثیرگذار باشد؛ همچنین دیدگاه واقعی‌تری از مردم  درباره مسائل کشور ارائه دهد. مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی می‌تواند در توسعه عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی و رفع محرومیت تاثیرگذار باشد.

دکتر رحیمیان با بیان اینکه تمامی داده‌ها باید بر مبنای معیارهای علمی جمع‌آوری شوند، توضیح داد: توجه به شاخص‌های علمی بسیار اهمیت دارد. برخی از داده‌ها جنبه محرمانه دارند، باید در انتشار داده‌ها دقت کرد تا دشمنان از آن سوءاستفاده نکنند.

وی درباره محور سوم نیز توضیح داد: مسائل اداری و ساختاری جهاد نیز اهمیت دارد. دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی کشور به ایسپا بسیار توجه می‌کنند. شعب مرکز افکار سنجی با ظرفیت‌های مرکز را به مسئولان استانی معرفی و اعتماد آنها را جلب کنند. مادامی که خودمان را به مسئولان طراز اول استانی معرفی نکنیم؛ هیچگاه اعتماد به دست نخواهد آمد. تمامی استان ها ظرفیت‌های متفاوتی دارند و باید از تمام ظرفیت ایسپا استفاده کرد.

دکتر رحیمیان در ادامه گفت: از معاونان فرهنگی می‌خواهم از جابجایی افراد متخصص در واحدها صرف نظر کنند. افرادی که چندین سال تجربه یک پست را دارند به راحتی جابه‌جا نکنند. همچنین نگاه عادلانه به تمام شعب و مراکز جهاد اشته باشند، نگاه غیر عادلانه با فرهنگ جهادی منطبق نیست.

 

توانمندسازی شعب در اولویت ایسپا است

مهدی رفیعی بهابادی در این مراسم گفت: 2 سال از شیوع پاندمی کرونا می‌گذرد؛ شرایط برگزاری جلسات حضوری در این بازه زمانی میسر نبود. تصمیم بر این است که نفر از اعضای شورای فنی شعب ایسپا از میان معاونان فرهنگی استان‌ها انتخاب شوند. مشکلات شعب با حضور این افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه کووید 19 ارتباطات و فعالیت های ایسپا را تحت تاثیر قرار داد، تشریح کرد: در این دوران، پیمایش‌ها به صورت تلفنی انجام شدکه امیدواریم با بهبود شرایط در سال آتی امکان اجرای پروژه‌ها به صورت حضوری میسر شود. اجرای پیمایش‌های حضوری را از مدتی پیش دوباره از سرگرفتیم اما بازهم تاکید می‌کنم که بسیاری از پروژه‌ها به صورت تلفنی انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد ماه سال جاری گفت: تعداد پروژه‌ها در سال‌های برگزاری انتخابات کم می‌شود؛ چرا که پس از اینکه دولت جدید مسئولیت اجرای امور را در دست می‌گیرد بخش اعظمی از سال سپری شده است. ‎‌

رفیعی بهابادی توضیح داد: گردآوری اطلاعات به صورت تلفنی از روش‌های مرسوم در دنیا است؛ مسائلی که حساست چندانی نداته باشند به صورت تلفنی انجام می‌شوند. از زمان پاندمی ویروس کرونا، 30 پروژه را به سرانجام رساندیم؛ 20 پروژه در ارتباط با کرونا و 10 مورد دیگر نیز در ارتباط با مسائل این ویروس است. هیچ موسسه‌ای مانند ایسپا اطلاعاتی در ابعاد مالی، فرهنگی و اجتماعی در ارتباط با این بیماری ندارد.

رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه شعب ایسپا می‌توانند از ظرفیت نظرسنجی تلفنی استفاده کنند، اظهار کرد: این شیوه به صورت تصادفی انجام می‌شود؛ اطلاعات به دست آمده دقیق و منطبق با واقعیت است. یک روز به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، نتایج نظرسنجی در ارتباط با این موضوع را اعلام کردیم که به واقعیت بسیار نزدیک بود.

دکتر رفیعی بهابادی با اشاره به جشنواره شعب برتر ایسپا گفت: اغلب پروژه‌های تعریف شده در ارتباط با مسائل رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب است؛ پروژه‌های مهم اجتماعی بسیار اندک هستند. تعداد پروژه‌های کارفرمایی بسیار زیاد است که می‌توان آن را جذب کرد.

رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی را هر دو سال یکبار برگزار می‌کردیم. با استفاده از ظرفیت استودیو مبین توانستیم که بسته‌های آموزشی خود در زمینه‌های کار با نرم‌افزار ایسپا، گزارش‌نویسی، پروپزال نویسی ضبط کنیم.

وی توضیح داد: تمامی شهرستان‌ها باید یک پرسشگر داشته باشند که دوره‌های آموزشی را با موفقیت سپری کرده باشد. انتظار داریم، پرسشگران تنها در مراکز استان‌ها متمرکز نباشند. اگر پرسشگر در سایر شهرها حضور داشته باشند، پروژه‌ها با دقت بیشتری انجام می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه سایت مرکز افکار سنجی را بازطراحی خواهیم کرد، افزود: تصمیم داریم تا جایگاهی برای اخبار شعب داشته باشیم. شعب ایسپا، اخبار مهم خود را ارسال کنند تا از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی مرکز منتشر شود.

 

جهاد دانشگاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی را یاری کند 

دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در ششمین گردهمایی شعب ایسپا گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در تحقق اهداف تمدن انقلاب اسلامی نقش داشته باشد. به همین منظور، شورای عالی انقلاب فرهنگی به مساعدت معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی نیاز دارد.

دکتر امامی با تاکید بر اینکه ورود به اقتصاد فرهنگی می‌تواند کم‌هزینه‌ترین راه برای نجات اقتصاد کشور باشد، اشاره کرد جهاد دانشگاهی نیز می تواند در این حوزه نقش آفرینی نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، وظیفه این شورا را شناخت و رصد تحولات حوزه فرهنگی دانست و تاکید کرد شورا در شناخت وضعیت موجود، شناسایی روند تغییرات فرهنگی و سیاست گذاری و برنامه ریزی های فرهنگی به نظرسنجی ها و داده های ایسپا نیاز دارد. 

 

 برگزاری انتخابات شورای فنی شعب ایسپا

انتخابات اعضای شورای فنی شعب ایسپا در پایان این مراسم برگزار شد. امین آزادبخت از واحد لرستان، علی زنده دل از واحد قزوین، علی شاه‌میری از واحد سمنان، محمد شریف‌زاده از واحد گلستان، مجید آوج از واحد کردستان، علی حسینی از واحد قم و محمدرضا رهبری از واحد اصفهان برای عضویت در این شورا کاندیدا شدند. 

علی شاه‌میری، علی حسینی و محمد شریف‌زاده به تربیت به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند. همچنین مجید آوج به عنوان عضو علی‌البدل این شورا انتخاب شد.

در ششمین گردهمایی شعب افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم
در ششمین گردهمایی شعب افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم
در ششمین گردهمایی شعب افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم
در ششمین گردهمایی شعب افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم
در ششمین گردهمایی شعب افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم
در ششمین گردهمایی شعب افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم
در ششمین گردهمایی شعب افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم
در ششمین گردهمایی شعب افکارسنجی دانشجویان ایران مطرح شد؛ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‎‌ایم
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir