در راستای تلاش‌های انجام شده در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انجام گرفت؛ تقدیر رییس جهاددانشگاهی از ایسپا
در راستای تلاش‌های انجام شده در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انجام گرفت؛ تقدیر رییس جهاددانشگاهی از ایسپا
سه شنبه, 01 تیر,1400

به گزارش روابط عمومی ایسپا، مراسم تقدیر از فعالیت‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز 1 تیرماه با حضور دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی، دکتر سید محمدجواد شوشتری معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، دکتر مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و مهدی رفیعی رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی این نهاد برگزار شد.

دکتر عیسی علیزاده در این مراسم در رابطه با نظرسنجی های مرکز افکارسنجی در این دوره انتخابات اظهار کرد: این دوره نظرسنجی دوره سختی بود، اما ما سربلند بیرون آمدیم و امیدواریم بتوانیم این راه را ادامه دهیم. این موفقیت حاصل کار همه بود.

وی افزود: فعالیت مراکز نظرسنجی در انتخابات مشخص می شود؛ یعنی ما خود را با این کار به قضاوت مردم گذاشتیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با تاکید بر این که کار نظرسنجی این دوره انتخابات با حداقل هزینه انجام شد گفت: لزوما هزینه زیاد کردن به معنای کار خوب نیست. در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۳ مجموعه‌ی(ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی) ما درگیر کار انتخابات بودند.

وی با تاکید بر این که به نظر بنده زمان آن رسیده که به لحاظ ساختاری، فضایی و نیروی انسانی ایسپا را توسعه دهیم افزود: ما باید به سمتی برویم که در همین نظرسنجی ها تحلیل هم انجام دهیم. رسالت ما این است که کم کم وارد محله تحلیل شویم. توقع ما از ایسپا این است که وارد گام بعدی یعنی تحلیل و پژوهش کاربردی شود.

در ادامه دکتر باصولی اظهار کرد: زمانی که به عنوان رییس جهاددانشگاهی یزد فعالیت داشتم همیشه افتخار می‌کردم به این که ایسپا باب نظم و پشتوانه علمی و خوب کارهای خود را فارغ از هر جناح بندی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه این مرکز حرفه‌‍ای بودن خود را اثبات کرده است گفت: نظرسنجی های ایسپا متنوع است و با شبکه ای که تشکیل داده حرفه ای عمل می کند.

در ادامه دکتر شوشتری با اشاره به این که آمار نظرسنجی ایسپا به آمار واقعی نزدیک بود، اظهار کرد: از زحمات دوستان در مجموعه معاونت فرهنگی و مرکز افکارسنجی دانشجویان تشکر می کنم.

وی افزود: ما آمادگی داریم تا کمک ‌کنیم که در ساختار ایسپا تبدیل به یک مرکز مطالعات شود. ما باید روی آمار کار علمی و پژوهشی انجام دهیم. همچنین آمادگی داریم تا کمک کنیم هماهنگی بین بخشی در جهاد بالا برود و در آن کارهای بزرگ و در شان انجام شود.

در ادامه رفیعی اظهار کرد: از زحمات دکتر طیبی تشکر می کنم که دربحث نظرسنجی و انتشار آن دست ما را باز گذاشتند.

وی اظهار: در این دوره از نظرسنجی‌ها توانستیم 18 نظرسنجی را بدون خلل جدی و با کیفیت انجام دهیم و حجم پرسشنامه های باطله بسیار کم بود.

رییس مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی با اشاره به این که از فرصت انتخابات استفاده کردیم تا ابزارمان را آزمایش کنیم، افزود: در طول مدت این نظرسنجی چند طرح اعتبارسنجی با 3 محوریت را هم داشتیم. اعتبار سنجی اول یک اعتبارسنجی بین نظرسنجی کاغذی و تبلت بود که نشان داد تبلت می‌تواند جایگزین کاغذ در انجام فرآیند نظرسنجی باشد. اعتبار سنجی دوم بین تبلت و موبایل انجام شد و نشان داد که موبایل نمی‌تواند جایگزین تبلت شود و اعتبار سنجی سوم سنجش بین نظرسنجی تلفنی و نظرسنجی حضوری بود.

وی گفت: نظرسنجی انتخابات ۱۳۹۶ با نظرسنجی انتخابات ۱۴۰۰ قابل مقایسه نبود، اما توانستیم این طرح و این کار را با کمترین هزینه ممکن و به صورت خویش فرمایی انجام دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم لوح تقدیر اعطایی دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی به  مرکز افکارسنجی توسط دکتر علیزاده قرائت و از همکاران مرکز افکارسنجی تقدیر و تشکر شد.

در بخش‌هایی از لوح تقدیر دکتر طیبی به منظور خدمات انجام شده در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) آمده است:  اینک که به فضل و نصرت الهی و مشارکت افتخارآمیز و حضور دشمن‌شکن مردم ولایت مدار ایران اسلامی، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باوجود انبوه تبلیغات سوء خارج نشینان، گلایه‌های به‌حق مردم و شرایط کرونا باشکوه برگزار شد، لازم می‌دانم از تلاش‌های بهنگام، گسترده و مؤثر همکاران پرتلاش در ایسپا که در قامت سنجش افکارعمومی طی موج‌های مختلف نظرسنجی و اطلاع‌رسانی خوب نتایج در بین مردم و مسئولان به منصه ظهور رسید قدردانی نمایم. 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir