ارزیابی واقع گرایانه به کمک داده های اصیل
ارزیابی واقع گرایانه به کمک داده های اصیل
17 مرداد ,1389

سنجش کیفیت محصولات ایران خودرو در ایسپا همچنان ادامه دارد؛
ارزیابی واقع گرایانه به کمک داده های اصیل

طرح سنجش کیفیت محصولات ایران خودرو یکی از طرح های مهمی است که به سفارش گروه تولیدی ایران خودرو در ایسپا انجام می شود.
به گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، این طرح که حدود 2 سال از آغاز آن در ایسپا به سفارش مسئولین ایران خودرو می گذرد، طرحی است جامع که به کمک داده های اصیل و بکر در پی یافتن راهکارهایی علمی برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی این گروه خودر ساز است.
اوایل زمستان سال 1388 بود که گروه ایران خودرو با بررسی همه جانبه گروه های تحقیقاتی و پژوهشی حاضر در بازار به ویژگی های پیمایشی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران پی برده و این مرکز را به عنوان طرف همکار خود در انجام پروژه سنجش کیفیت محصولات این شرکت انتخاب نمود.
ویژگی های اصلی ایسپا در این طرح استفاده از گروه علمی و پژوهشی کارکشته و توانمند، بهره گیری از آخرین یافته های پژوهش و پیمایش میدانی و به کارگیری زیرساخت های جدید و به روز در زمینه احصاء و ثبت اطلاعات بوده است که مدیران ایران خودرو را بیش از هر چیز به همکاری با این مرکز علاقمند کرده است.
مهدی حاج صادقیان مدیر گروه پرسشگری ایسپا در این زمینه می گوید: " طرح سنجش کیفیت محصولات ایران خودرو یکی از طرح های موفقی است که با پیگیری های مستمر ایسپا توانسته علاوه بر جلب رضایت حداکثری کارفرما تجارب بسیار خوبی را برای پرسشگران و پژوهشگران جوان ایسپا به همراه داشته باشد".
وی تاسیس سایت تلفنی جدید ایسپا و به روزرسانی زیرساخت های پیشین مرکز را یکی از اصلی ترین نتایج این طرح مشترک میان ایران خودرو و ایسپا عنوان می کند و می افزاید: "سایت تلفنی ایسپا در حال حاضر با نه خط تلفن ثابت و سیستم های رایانه ای کاملا اختصاصی برای شنود و ضبط مکالمات ضبط شده با مصرف کنندگان و صاحبان محصولات ایران خودرو، امکان ورود همزمان داده ها و تحلیل آنها را در سامانه ایسپا فراهم آورده و نظر به اهمیت و ابعاد طرح نرم افزارهای تخصصی این کار نیز طراحی و به کارگیری شده است".
به گفته حاج صادقیان در حال حاضر این طرح در سه فاز کلی یعنی خدمات فروش، کیفیت اولیه و کیفیت دوام به صورت ماهانه در ایسپا انجام می شود و نتایج آن در کنار فایل های صوتی مکالمه با مشتریان در اختیار مدیران ایران خودرو قرار داده می شود.
حاج صادقیان با اشاره به ظرفیت های بالای ایجاد شده در طرح سنجش تلفنی به بحث گزینش پرسشگران شاغل در این طرح اشاره می کند که همگی از میان افراد نمونه شاغل در طرح های میدانی ایسپا انتخاب شده اند و در انتخاب آنها فاکتورهایی نظیر فن بیان مناسب، توانایی برقراری ارتباط موثر و شکیبایی پرسشگر در تعامل با مشتری لحاظ شده است.
به گفته مدیر پرسشگری ایسپا در حال حاضر روزانه حدود 500 پرسشنامه در این سایت در قالب طرح سنجش کیفیت محصولات ایران خودرو تکمیل شده و کار بازبینی و کنترل داده و نهایتا ورود و تحلیل اطلاعات نیز به صورت همزمان در گروه پرسشگری ایسپا انجام می شود.
بنا بر اطلاعاتی که مسئولان و مدیران پروژه یابی ایسپا در اختیار می گذارند، انجام موفق طرح سنجش کیفیت محصولات ایران خودرو بسیاری دیگر از شرکت های مهم تولیدی و خدماتی در بازار را به همکاری با ایسپا علاقمند کرده است.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir