آخرین نتایج نظرسنجی ایسپا: افکار عمومی و ماجرای قتل رومینا
آخرین نتایج نظرسنجی ایسپا: افکار عمومی و ماجرای قتل رومینا
یکشنبه, 25 خرداد,1399

به گزارش روابط عمومی ایسپا، جدیدترین نظرسنجی ایسپا با موضوضع «افکار عمومی و ماجرای قتل رومینا» با جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال ساکن در شهر تهران، اندازه نمونه 1033 و به شیوه مصاحبه تلفنی در تاریخ 12 تا 17 خرداد 1399 توسط صورت خویش فرمایی اجرا شده است.

85.9  درصد از مردم تهران اخبار مربوط به کشته شدن رومینا توسط پدرش را شنیده اند

نتایج جدیدترین نظرسنجی ایسپا نشان می دهد، 85.9 درصد از شهروندان اخبار مربوط به کشته شدن رومینا توسط پدرش را شنیده اند. 14.1 درصد خبری در این مورد نشنیده اند.

نتایج به تفکیک گروه ها نشان می دهد، جوانان (افراد 18 تا 29 سال) بیشتر از سایر گروه های سنی اخبار مربوط به کشته شدن رومینا را شنیده اند. بین تحصیلات و شنیدن خبر قتل رومینا رابطه مثبتی وجود دارد. افراد با تحصیلات بالاتر بیشتر اخبار مربوط به قتل رومینا توسط پدرش را شنیده اند. بین زنان و مردان از این حیث تفاوت معناداری وجود ندارد.

از افرادی که اعلام کردند اخبار مربوط به قتل رومینا توسط پدرش را شنیده اند، پرسیده شد «به نظر شما پدر رومینا با شکایت و پیگیری قانونی می توانست به نتیجه ای برسد؟»

نتایج نشان می دهد، 48.6 درصد از پاسخگویان اعلام کردند پدر رومینا با شکایت و پیگیری قانونی می توانست به نتیجه برسد و در مقابل 31.7 درصد چنین نظری ندارند. 19.7 درصد هم گفتند، نمی دانم.

نتایج به تفکیک گروه ها نشان می دهد، زنان (55.2%) بیشتر از مردان (42%) معتقدند که پدر رومینا با پیگیری قانونی به نتایج بهتری می رسید. بین گروه های سنی از این حیث تفاوت معناداری مشاهده نمی شود. همچنین افراد با تحصیلات «دیپلم و زیر دیپلم» بیشتر از افراد با تحصیلات دانشگاهی معتقدند که پیگیری قانونی به نتیجه بهتری می رسید.

از شهروندان تهرانی سوال شد، «در بین همسایگان یا خویشاوندان شما تا چه حد دعواهای خشونت‌آمیز همراه با ضرب و شتم بین والدین با فرزندان صورت می‌گیرد؟»

نتایج نشان می دهد، 85.6 درصد از شهروندان به مقدار «کم و اصلا»، 7 درصد «تاحدودی» و 3.3 درصد به مقدار «زیاد» اعلام کردند که دعوا و ضرب و شتم بین والدین و فرزندان در میان همسایگان و خویشاوندان صورت می گیرد. 4.1 درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

جوانان (18 تا 29 سال) بیشتر از سایر گروه های سنی و افراد با تحصیلات دانشگاهی بیشتر افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند، اعلام کردند که دعوا و تنش بین والدین و فرزندان در میان همسایگان و خویشاوندانشان صورت می گیرد.

 

مردم شهر تهران تا چه اندازه در معرض رفتارهای خشونت آمیز خانگی قرار دارند؟

از عموم شهروندان شهر تهران، پرسیده شد «تاچه اندازه خود را در معرض رفتارهای خشونت آمیز خانگی می دانید؟» نتایج نشان می دهد، 90.6 درصد از پاسخگویان به مقدار کم، 5.8 درصد تا حدودی و 2.1 درصد به مقدار زیاد خود را در معرض رفتارهای خشونت آمیز خانگی می دانند. 1.5 درصد هم به این سوال پاسخ ندادند.

نتایج به تفکیک گروه ها نشان می دهد، جوانان (18 تا 29 سال) خود را اندکی بیشتر از سایر گروه های سنی در معرض رفتارهای خشونت آمیز خانگی می دانند. 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir