نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو: تقریباً از هر 3 امریکایی یک نفر معتقد است، ویروس کرونا (COVID-19) در آزمایشگاه توسط انسان تولید شده است
نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو: تقریباً از هر 3 امریکایی یک نفر معتقد است، ویروس کرونا (COVID-19) در آزمایشگاه توسط انسان تولید شده است
چهار شنبه, 10 اردیبهشت,1399

از آنجا که اخبار و اطلاعات در مورد شیوع ویروس کرونا گسترش یافته است، بسیاری از آمریکایی ها با روایت های متناقض در مورد چگونگی منشاء ویروس کرونا روبرو شده اند. دانشمندان معتقدند كه این ویروس به طور طبیعی به وجود آمده است، اما در مورد چگونگی ابتلا به این افراد برای اولین بار یك قطعیت وجود ندارد.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، اکثر آمریکایی ها (43٪) معتقدند این ویروس به طور طبیعی شکل گرفته است، در مقابل 29 درصد می گویند که به احتمال زیاد در آزمایشگاه ایجاد شده است. 

23 درصد می گویند به احتمال زیاد این گونه ویروس عمداً در یک آزمایشگاه ایجاد شده است. 6٪ دیگر می گویند که ویروس کرونا، احتمالاً به طور تصادفی در آزمایشگاه ساخته شده است. یک چهارم (25%) بیان کردند، مطمئن نیستند این ویروس از کجا نشأت گرفته است. 

جوانان نسبت به افراد سالمند احتمال بیشتری می دهند که ویروس در آزمایشگاه ایجاد شده است. حدود یک سوم از جوانان سنین 18 تا 29 سال معتقدند ویروس در آزمایشگاه (35٪) ایجاد شده است، در حالی که  21 درصد از افراد بالای 65 سال چنین نظری دارند. 39 درصد از جوانان معتقدند این ویروس به صورت طبیعی به وجود آمده است، درحالی که 51 درصد افراد بالای 65 چنین نظری دارند و معتقدند ویروس طبیعی بوده است.

افرادی دارای تحصیلات دانشگاهی (19 درصد) کمتر از کسانی که دارای مدرک دیپلم یا تحصیلات کمتری (35 درصد) هستند، معتقدند که ویروس در آزمایشگاه ایجاد شده است. اکثریت (61٪) از کسانی که حداقل دارای مدرک لیسانس هستند، معتقدند که ویروس به طور طبیعی اتفاق افتاده است، در حالی که 31٪ افراد دارای مدرک دیپلم یا کمتر چنین دیدگاهی دارند.

اعتقاد به تولید كروناویروس در آزمایشگاه نیز در بین آمریکایی های اسپانیایی و سیاه پوست بیشتر از سفیدپوستان شیوع دارد. حدود 39 درصد از امریکایی های اسپانیایی می گویند ویروس در آزمایشگاه ایجاد شده است. 34 درصد از سیاه پوستان، همین حرف را می زنند. حدود یک چهارم سفید پوستان امریکایی (26٪) معتقدند که در ویروس در آزمایشگاه تولید شده است. بین زنان و مردان نیز تفاوت معناداری وجود ندارد. 30 درصد مردان و 29 درصد زنان معتقدند که ویروس کرونا در آزمایشگاه تولید شده است.

 نظرسنجی توسط مرکز تحقیقات پیو و به کمک گروه پانل پیو در تاریخ 10 تا 16 مارس 2020 (20 تا 26 اسفند 1398) با مشارکت 8914 نفر از اعضای گروه پانل اجرا شده است.

 

ترجمه: ابراهیم شیرعلی

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir