چرا کشورهای آسیایی در یادگیری زبان انگلیسی سرمایه گذاری می کنند؟
چرا کشورهای آسیایی در یادگیری زبان انگلیسی سرمایه گذاری می کنند؟
یکشنبه, 12 آذر,1396

چرا کشورهای آسیایی در یادگیری زبان انگلیسی سرمایه گذاری می کنند؟

آموزش و پرورش زبان انگلیسی تبدیل به یک صنعت پررونق شده است. در طول سال ها، چین و کره جنوبی، میلیاردها دلار برای آموزش زبان انگلیسی و دوره های آمادگی آزمون صرف کرده اند. براوردها نشان می دهد که تا پایان سال 2015، این صنعت در چین 4.9 میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش روابط عمومي ايسپا به نقل از اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران؛ آسیا پس از اروپا، در میان سخنرانان غیرانگلیسی انگیسی زبان، رتبه دوم را دارد. شاخصEF English Proficiency، بزرگترین مطالعه در جهان است که مهارت زبان انگلیسی بزرگسالان غیر انگلیسی زبان را اندازه گیری می کند. این مهارت کمک می کند تا زیربنای اقتصاد آسیا شکوفا شود و به طور قابل توجهی رشد کند.

این مطالعه توسط EF Education First انجام شده است و براساس داده های بیش از یک میلیون بزرگسال و از 80 کشور و قلمرو استخراج شده است. EF بزرگترین شرکت آموزش بین المللی است و در آموزش زبان، سفر آموزشی، دوره های تحصیلی و آموزش آنلاین تخصص دارد.

میان ان تران، مدیرارشد تحقیقاتی EF در دفتر هنگ کنگ، می گوید: آسیا به عنوان یک منطقه به شدت روی زبان انگلیسی سرمایه گذاری کرده است. اشتیاق برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. به همین دلیل آسیا به موتور رشد تبدیل شده است.

به هرحال جذابیت های زیادی برای سرمایه گذاری خارجی مستقیم وجود دارد، حتی برای کشورهای آسیایی که مایل به سرمایه گذاری در خارج از کشور خود هستند. به عنوان مثال چین در حال حاضر یک سیاست رسمی برای تشویق شرکت های چینی و شرکت های دولتی برای سرمایه گذاری در خارج از چین ایجاد کرده است.

در آسیا، سنگاپور در رتبه اول قرار دارد. بعد هم مالزی، فیلیپین، هند، هنگ و کنگ و کره جنوبی قرار گرفته اند. چین هم خیلی دور نیست و بعد از ژاپن و اندونزی قرار دارد.

در کل 20 کشور آسیایی در این رتبه بندی قرار گرفته اند که 7 کشور در 35 کشور برتر در یادگیری زبان انگلیسی جای گرفته اند. همچنین تنها سنگاپور است که در میان 10 کشور برتر جهان ایستاده است. همچنین آسیا بزرگترین شکاف مهارت بین کشورهای مختلف را دارد.

ارتباط رقابت اقتصادی و مهارت

تران می گوید: بین مهارت های انگلیسی و رقابت اقتصادی در سطح کشور و سطح فردی برای همه کشورهای آسیایی ارتباط بسیار نزدیکی وجود دارد. چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان در مهارت انگلیسی تا حدی زیادی پیش رفته و به طور مداوم بهبود پیدا کرده است.

به گفته تران، هرسال چین نیم میلیون دانشجو را به خارج از کشور می فرستد و بسیاری از آنها در ایالات متحده، انگلیس، استرالیا و کانادا می روند.

چین اولین کشور در شمار دانش آموزانی است که خارج از کشور تحصیل می کنند. آنهایی که به خارج از کشور می روند، می دانند که زبان انگلیسی مورد نیاز است، پس در جهت بهبود آن اقداماتی انجام می دهند. وقتی که این دانش آموزان به کشور برمی گردند، تبدیل به نخبگان چینی می شوند و به بهبود چین کمک خواهند کرد.

با  توجه به گزارش EF، مهارت زبان انگلیسی چینی ها طی هفت سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است که نشان دهنده رشد اقتصادی و تلاش آنها برای بین المللی کردن نیرو کار و اقتصادش است. همین امر در مورد ویتنام هم صادق است. نظام آموزش و پرورش این کشور به بهبود یادگیری زبان انگلیسی کمک کرده است.

علاوه بر رقابت اقتصادی، مهارت بالاتر در زبان انگلیسی به توسعه اجتماعی و نوآوری هم مرتبط است. کشورهایی که تحصیلات بالاتری دارند، متوسط درآمد، کیفیت زندگی و سرمایه گذاری بیشتری در تحقیق و توسعه دارند.

به طور خلاصه، کشورهای آسیایی اغلب دانشجویان خود را به ایالات متحده می فرستند. از 1.18 میلیون دانشجوی بین المللی، 77 درصد آنها در آسیا هستند. تا ماه می سال 2016 چین و هند به ترتیب با 362 هزار و 207 هزار دانشجو، بیشترین تعداد دانشجو را در ایالات متحده داشتند.

آموزش و پرورش زبان انگلیسی تبدیل به یک صنعت پررونق شده است. در طول سال ها، چین و کره جنوبی، میلیاردها دلار برای آموزش زبان انگلیسی و دوره های آمادگی آزمون صرف کرده اند.  براوردها نشان می دهد که تا پایان سال 2015، این صنعت در چین 4.9 میلیارد دلار درآمد داشته است.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir