جدیدترین نظرسنجی ایپسوس نشان داد: مراقبت­ های سلامت مهم­ترین اولویت مردم امریکا با 22 درصد
جدیدترین نظرسنجی ایپسوس نشان داد: مراقبت­ های سلامت مهم­ترین اولویت مردم امریکا با 22 درصد
شنبه, 28 مرداد,1396

جدیدترین نظرسنجی ایپسوس[1] نشان داد: مراقبت­ های سلامت مهم­ترین اولویت مردم امریکا با 22 درصد

این نظرسنجی با حجم نمونه 1671 نفر، در تاریخ 4 تا 8 آگوست 2017  (16-13 مرداد 1396) و در بین افراد بالای 18 سال امریکایی انجام شده است. 773 نفر از افراد نمونه خود را دموکرات، 568 نفر جمهوری­ خواه و 191 نفر مستقل معرفی کرده­ اند.

در سوالی از پاسخگویان پرسیده شده است؛ «از نظر شما به طور کلی کشور ایالات متحده امریکا در مسیر درستی حرکت می­کند یا مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است؟

27 درصد از افراد نمونه معتقدند که کشورشان در مسیر درست و مطلوبی حرکت می­ کند. در مقابل 59 درصد چنین نظری ندارند و معتقدند که کشورشان در حال حرکت در مسیر اشتباهی است. 13 درصد هم گفتند که نمی­ دانند یا به پرسش پاسخ ندادند. این ارقام با توجه به متغیر گرایش سیاسی متفاوت است. 56 درصد جمهوری­خواهان معتقدند که کشورشان در مسیر درست و مطلوبی در حال حرکت است، این درحالی است که تنها 12 درصد از دموکرات­ ها چنین نظری دارند.

در سوال دیگری پرسیده شد؛ «به نظر شما مهمترین مسأله­ ای که امروز امریکا با آن مواجه است، چیست؟»

مراقبت­ های بهداشتی و مسائل حوزه سلامت با 22 درصد، اولویت اول از دیدگاه پاسخگویان تلقی می­ شود. «خطر تروریسم» با 12 درصد، «وضعیت اقتصادی به طور کلی» با 10 درصد، «مهاجرت» با 9 درصد، «اخلاقیات» با 8 درصد، «جرائم» با 7 درصد، «بیکاری» با 5 درصد، «جنگ» با 5 درصد، «آموزش» با 5 درصد، «محیط زیست» با 5 درصد و مسائل مربوط به انرژی با 1 درصد و ... در رتبه­های بعدی قرار دارند.

در سوال دیگری محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا مورد سنجش واقع شده است.

نتایج نشان می­ دهد دونالد ترامپ در بین 37 درصد از پاسخگویان محبوبیت دارد و در مقابل 59 درصد از پاسخگویان نظر مثبتی نسبت به ترامپ ندارند. 4 درصد هم به این سوال پاسخ ندادند.

میزان محبوبیت ترامپ در بین دموکرات­ ها تنها 11 درصد، در بین جمهوری­خواهان 76 درصد و در بین افرادی که خود را مستقل معرفی کرده ­اند 44 درصد می­ باشد.

ترجمه و تدوین: ابراهیم شیرعلی؛ مدیر گروه مطالعات شهری ایسپا

 



[1] ipsos

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir