نتیجه نظرسنجی از مردم سوئیس؛ 57 درصد موافق انرژی های تجدیدپذیر و 37 درصد موافق انرژی هسته ای
نتیجه نظرسنجی از مردم سوئیس؛ 57 درصد موافق انرژی های تجدیدپذیر و 37 درصد موافق انرژی هسته ای
چهار شنبه, 10 خرداد,1396

نتیجه نظرسنجی از مردم سوئیس؛ 57درصد موافق انرژی های تجدیدپذیر و 37 درصد موافق انرژی هسته ای

سوئیس پنج رآکتور هسته‌ای دارد که حدود یک سوم از برق مورد نیاز این کشور را تامین می‌کند.

چند هفته پس از وقوع حادثه فوکوشیما، دولت سوئیس تصمیم گرفت تا سال 203۴ انرژی هسته‌ای را کنار بگذارد.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، دولت سوئیس در همان زمان تصریح کرد که جدول زمانی ارائه شده در این زمینه کاملا نظری است و مقامات سوئیس نیز اعلام کردند فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای کشورشان باید قاعدتا پس از حدود ۵0 یا حتی ۶0 سال بهره‌برداری متوقف گردد.

مردم سوئیس امروز برای اعلام نظر خود درباره قانون جدید انرژی که در آن جایگزین کردن تدریجی انرژی هسته‌ای با انرژی تجدیدپذیر پیش‌بینی شده است، به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

لایحه بازبینی قانون انرژی در سوئیس نتیجه روندی طولانی است که پس از حادثه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن که در پی وقوع سونامی در مارس سال2011 روی داد، آغاز شد.

طبق قانون جدید انرژی در سوئیس، دولت این کشور در نظر دارد انرژی‌های تجدیدپذیر از قبیل انرژی آبی، خورشیدی، زمین حرارتی و زیست توده را به تدریج جایگزین انرژی هسته‌ای کند.

طبق آخرین نظرسنجی که دهم ماه مه از سوی موسسه افکار سنجی «جی‌اف‌اس.برن» صورت گرفت، ۵۶ درصد مردم سوئیس با قانون جدید موافق و 37 درصد از آن‌ها مخالف هستند و درصد از مردم نیز در این زمینه تردید دارند.

 

منبع: انجمن انرژی امروز

 

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir