میزان تمایل 58 درصدی مردم ایران برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
میزان تمایل 58 درصدی مردم ایران برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
پنجشنبه, 07 اردیبهشت,1396

میزان تمایل 58 درصدی مردم ایران برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش روابط عمومی ایسپا؛ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت به انجام یک نظرسنجی ملی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری پرداخت. در این نظرسنجی که با حجم نمونه 4500 نفر انجام گرفت 51 درصد پاسخگویان مرد و 49 درصد زن بوده اند. به نسبت جامعه آماری از سنین مختلف در نمونه حضور داشته­ اند. 73 درصد نمونه ساکن مناطق شهری و 27 درصد نیز ساکن مناطق روستایی بوده ­اند.

بر اساس نتایج نظرسنجی 48 درصد افراد حاضر در نمونه اعلام کرده ­اند قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد. 22 درصد اعلام کرده­ اند به احتمال زیاد شرکت خواهند کرد، 12 درصد هنوز تصمیم نگرفته­ اند، 7 درصد احتمال کمی دارد شرکت کنند و در نهایت 10 درصد نیز گفته ­اند به هیچ وجه در این انتخابات شرکت نخواهند کرد. در مجموع و با لحاظ افرادی که حاضر به مصاحبه با پرسشگران نشده ­اند می­ توان میزان تمایل مردم به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در حال حاضر (دوم و سوم اردیبهشت) را 58 درصد تخمین زد. بر اساس نتایج این نظرسنجی میزان مشارکت کسانی که خود را اصلاح­ طلب خوانده ­اند 10 درصد کمتر از کسانی است که خود را اصولگرا نامیده اند. میزان مشارکت کسانی که خود را نزدیک به هیچ جریان سیاسی نمی ­دانند کمتر از اصولگرایان و اصلاح­ طلبان می­ باشد.

 

 از بین افرادی که اعلام کرده ­اند در انتخابات شرکت می­ کنند 36 درصد اعلام کرده ­اند از همین حالا کاندیدای خود را انتخاب کرده ­اند و 59 درصد نیز اعلام کرده ­اند بعد از شنیدن برنامه کاندیداها و پایان زمان تبلیغات کاندیدای مورد نظر را انتخاب خواهند کرد. 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir