نتایج یک نظرسنجی جدید: دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری با محبوبیت 39 درصدی
نتایج یک نظرسنجی جدید: دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری با محبوبیت 39 درصدی
دوشنبه, 28 فروردین,1396

نتایج یک نظرسنجی جدید: دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری با محبوبیت 39 درصدی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که با تشدید تنش های سیاسی در جهان، میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همچنان پایین و بر روی رقم 39 درصد است.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از ایرنا، تازه ترین نتایج نظرسنجی موسسه افکار سنجی «ماریست/ The Marist Institute» حکایت از آن دارد که بسیاری از آمریکایی ها بر این باورند که تنش های جهان افزایش یافته است.

به گزارش روز جمعه نشریه آمریکایی هیل، طبق این نتایج که در پایگاه اینترنتی این موسسه منتشر شده است، درصد از دمکرات ها، 70 درصد از افراد مستقل و ۶۴ درصد از جمهوری خواهان بر این باورند که تنش ها در سراسر جهان تشدید شده است.
در نظرسنجی ماه گذشته که این موسسه انجام داد میزان محبوبیت ترامپ 38 درصد به ثبت رسید و این نتایج نشان می دهد که با توجه به دیدگاه آمریکایی ها درباره افزایش تنش ها درمنطقه، تغییر چندانی در میزان محبوبیت ترامپ رخ نداده است.
بر اساس این گزارش، ۴9 درصد از پاسخ دهندگان نارضایتی خود را از عملکرد ترامپ ابراز کرده و 12 درصد گفته اند که به عملکرد وی اطمینان ندارند.

40درصد از آمریکایی ها می گویند تصمیمات ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جایگاه کشور را در عرصه جهانی تقویت کرده که نسبت به درصد ماه گذشته افزایش نشان می دهد. اما ۴9 درصد معتقدند که رئیس جمهوری جایگاه کشور را در عرصه بین المللی تضعیف کرده است. 79 از جمهوری خواهان معتقدند که رئیس جمهوری نقش آمریکا را در جهان تقویت کرده است. اما فقط 13 درصد از دمکرات ها و 35 درصد از افراد مستقل با این نظر موافقند.

این نتایج که در بازه زمانی 11 تا 12 آوریل (23-22 فروردین) و با ضریب خطای 3 درصد از بین هزار و ۶9 نفر از افراد بزرگسال انجام شده است، نتیجه گرفت که 80 درصد از جمهوری خواهان و تنها 12 درصد از دمکرات ها رئیس جمهور جدیدشان را تایید می کنند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir