نظرسنجی بروگز؛ ۵۶ درصد هلندی‌ها حامی خروج از اتحادیه اروپا
نظرسنجی بروگز؛ ۵۶ درصد هلندی‌ها حامی خروج از اتحادیه اروپا
شنبه, 21 اسفند,1395

نظرسنجی بروگز؛ ۵۶ درصد هلندی‌ها حامی خروج از اتحادیه اروپا

نتایج یک نظرسنجی جدید حمایت ۵۶ درصدی هلندی‌ها از ترک اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل  از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، نتایج نظرسنجی بین‌المللی یک اندیشکده انگلیسی موسوم به “گروه بروگز” (Bruges Group) نشان می‌دهد ۵۶ درصد مردم هلند مایلند کشورشان از اتحادیه اروپا خارج شود و به روابط تجاری عادی با دیگر کشورهای جهان بازگردد.

این نتایج شوکه‌کننده تنها دو هفته پیش از برگزاری انتخابات سراسری هلند برای تعیین دولت جدید منتشر شد. این در حالی است که «خیرت ویلدرس» سیاستمدار هلندی که حامی خروج از اتحادیه اروپا است نیز در نظرسنجی‌های انتخاباتی در جایگاه اول قرار دارد.

حامیان خروج از اتحادیه اروپا معتقدند نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد مردم سراسر این قاره به ناکارآمد بودن اتحادیه مذکور پی برده‌ا‌ند.

گروه بروگز که مخالف عضویت در اتحادیه اروپا است، پس از انتشار نتایج نظرسنجی خود اعلام کرد: «مردم سراسر اروپا مایلند کنترل زندگی خود را به دست بگیرند. یک کمپین هماهنگ برای خروج هلند از اتحادیه اروپا (نکسیت) می‌تواند همانطور که در انگلیس پیروز شد در اینجا هم موفق شود».

اعضای اتحادیه اروپا هلند، فرانسه و ایتالیا را سه تهدید برای فروپاشی این اتحادیه می‌دانند. این سه کشور در 18 ماه آینده انتخابات برگزار می‌کنند و در حال حاضر نگاه‌ها به انتخابات هلند دوخته شده است. حامیان اتحادیه اروپا نگران این موضوع هستند که نتیجه انتخابات هلند در نهایت به خروج این کشور از این اتحادیه منجر شود.

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir