مردم آمریکا به رسانه ها بیشتر اعتماد دارند یا به ترامپ؟
مردم آمریکا به رسانه ها بیشتر اعتماد دارند یا به ترامپ؟
دوشنبه, 02 اسفند,1395

مردم آمریکا به رسانه ها بیشتر اعتماد دارند یا به ترامپ؟

فاکس نیوز گزارش داد: مردم آمریکا به رسانه ها بیشتر اعتماد دارند یا به ترامپ؟

براساس نتایج آخرین نظرسنجی فاکس نیوز، در مقایسه رسانه ها و ترامپ، مردم آمریکا اندکی بیشتر به کاخ سفید اعتماد دارند.

 به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا احساس می کنند در مقایسه با اوباما، رسانه ها نسبت به ترامپ سختگیرتر هستند. اما این ممکن است یک پیشرفت مثبت به حساب آید چرا که اکثریت باور دارند که پوشش تهاجمی اخبار مربوط به رییس جمهور، برای کشور خوب است.

 در پاسخ به این پژوهش، یک نسبت نزدیک ۴۵ به ۴2 درصدی از پاسخ دهندگان آمریکایی گفتند در مورد «گفتن واقعیت به افکارعمومی»، به دولت ترامپ بیشتر از رسانه هایی که اخبار کاخ سفید را پوشش می دهند اعتماد دارند. ده درصد افراد هم به هیچ یک از این دو اعتماد ندارند.

 این نظرسنجی که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، طی روزهای شنبه تا دوشنبه گذشته یعنی پیش از اینکه ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنج شنبه به خبرنگاران بگوید «افکارعمومی دیگر حرف های شما را باور نمی کند»، انجام شده است.

 فاکس نیوز در سال 200۶ نیز سوال مشابهی را از مخاطبان خود پرسیده بود که در آن زمان با نسبت ۴0 به 2۵ درصد، «خبرنگاران» بیشتر از «مقامات دولتی» مورد اعتماد بودند و 2۶ درصد نیز به هیچ یک اعتماد نداشتند.

 

۶8 درصد افراد مورد بررسی گفته اند مطبوعات نسبت به ترامپ سختگیرتر هستند تا در مورد اوباما. این عدد سه برابر بزرگتر است از نظر افرادی است که فکر می کنند مطبوعات نسبت به او سهلگیرتر هستند (18 درصد). 12 درصد مابقی هم گفته اند رفتار رسانه ها نسبت به هر دو یکسان است.

 با این حال یک اکثریت ۵۵ درصدی از مردم آمریکا خواستار پوشش خبری سختگیرانه و تهاجمی از عملکرد رییس جمهور هستند و این شیوه را برای کشور خود مفید می دانند. حتی 38 درصد گفته اند بهتر است خبرنگاران عملکرد ترامپ را به چالش بکشند.

 نظرسنجی فاکس نیوز با پرسش تلفنی از 1013 آمریکایی طی روزهای 11 تا 13 فوریه 2017 انجام شده و 3 درصد ضریب خطا دارد.

 

 

منبع: فاکس نیوز

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir