گردآوری اطلاعات
گردآوری اطلاعات
پنجشنبه, 14 مرداد,1395

نظرسنجی سبز
افزایش سرعت در اجرای نظرسنجی‌ها همزمان با ارتقای کیفیت و دقت یکی از دغدغه‌های همیشگی ایسپا بوده است. در همین راستا نسبت به طراحی نرم‌افزار جامع گردآوری و پردازش اطلاعات اقدام گردید. این نرم‌افزار انحصاری که ماحصل تلاش جمعی همکاران این مجموعه بوده، ضمن برخورداری از امنیت بالا در حفظ و نگهداری اطلاعات، دارای قابلیت‌های مختلف می‌باشد. علاوه بر حذف کاغذ در فرایند گردآوری اطلاعات، استفاده از مکانیزم‌های چندلایه نظارتی، نمایش موقعيت جغرافيايي پرسشگران بر روی نقشه و ارسال آنلاين و آفلاین اطلاعات، از مزیت‌های این نرم‌افزار بوده؛ و ايجاد و توليد الكترونيكی انواع پرسشنامه را امکان‌پذیر می‌کند.
نظر سنجی تلفنی (همراه و ثابت)
یکی از شیوه‌های مرسوم گردآوری اطلاعات، تماس با شماره تلفن (همراه و ثابت) گروه هدف می‌باشد که ایسپا نیز قریب به یک دهه تجربه اجرای نظرسنجی‌های تلفنی را دارد. در این راستا سایت تلفنی مجهز به امکان ضبط صدا و ثبت الکترونیکی اطلاعات دایر گردیده که انجام نظرسنجي‌ها را در کمترين زمان و با حداقل هزينه فراهم نموده است.
نظرسنجی حضوری (معابر، میادین و منازل) ، نشست‌ها، ادارات و سازمان‌‌ها
تعامل مستقیم با پاسخگو امتیاز اساسی مصاحبه‌های حضوری برای گردآوری اطلاعات می باشد. از این رو  پرسشگران ایسپا به فراخور موضوع تحقیق با حضور در محیط‌های گوناگون از جمله معابر، ميادين، منازل و یا گردهمایی‌ها و نشست‌ها و ادارات اقدام به تکمیل پرسشنامه می‌نمایند. علاوه بر آموزش‌های عمومی پرسشگری، نحوه تعامل با پاسخگو از کلیدی‌ترین بخش‌های آماده سازی پرسشگران در سراسر کشور می‌باشد.
نظرسنجی اینترنتی
تنوع حوزه های پژوهشی و لزوم گردآوری اطلاعات از گروه های خاص در جامعه ضرورت استفاده از روش‌های جدید را ایجاب می‌کند که استفاده از فضای نت یکی از این عرصه‌ها می باشد. ایسپا با اتکا به ظرفیت‌های درونی خویش آمادگی طراحی و اجرای نظرسنجی اینترنتی را دارا می‌باشد
مصاحبه عمیق و مصاحبه گروهی
اهمیت نگاه چندبعدی به مسئله لزوم استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های ترکیبی تحقیق را اجتناب ناپذیر می‌کند. به همین منظور علاوه بر استفاده از پرسشنامه‌های ساخت‌یافته در ایسپا به فراخور موضوع تحقیق از پرسشنامه‌های ساخت نیافته و نیمه ساخت یافته نیز به صورت مصاحبه عمیق یا مصاحبه گروهی به کار گرفته می شود.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir