رويكردي نظري بر شکاف نسلي در جامعه ايران
رويكردي نظري بر شکاف نسلي در جامعه ايران
19 دی ,1389

نویسنده: ابراهیم ایران نژاد
در جامعه ما همواره طرح مسائل و مشكلات نوجوانان و جوانان و ارائه راه‌كارهايي براي آن، از جمله مباحث جذاب، پركاربرد و پرمخاطب بوده است. اين مقاله با رويكرد نظري و روش اسنادي و با هدف بررسي علل، عوامل شکاف نسلي مخصوصاً در بين نسل جوان در جامعه، و در خانواده‌ها تهيه و تدوين يافته است.
هرچند اختلافات فكري و تفاوت در نوع نگرش ميان نسل جوان و ساير نسل‌ها، به ويژه در خانواده‌ها امري طبيعي است و در هر جامعه‌اي وجود دارد، اما بايسته است ميان دو نوع تفاوت و فاصله و شکاف نسلي و فرهنگي تفاوت قائل شد: شکاف نسلي هنجاري و شکاف نسلي ارزشي. آنچه مي‌تواند در بلندمدت براي جامعه و نسل جوان خطرآفرين باشد، شکاف نسلي ارزشي و فرهنگي است. اما تفاوت و شکاف نسلي هنجاري امري طبيعي و به راحتي قابل پيش‌گيري و اصلاح است.

كليد واژه‌ها : نوجوان؛ جوان؛ تفاوت نسلي؛ شکاف نسلي؛


درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir