<p style="text-align: center"><span style="color: #0000ff"><strong><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">بررسی نگرش کارکنان شعب سازمان تامین اجتماعی در خصوص مسایل و مشکلات</span></span></strong></span></p>
<p style="text-align: justify"><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">این تحقیق معطوف به بررسی بررسی نگرش کارکنان شعب سازمان تامین اجتماعی در خصوص مسایل و مشکلات آنها است. هدف کلیدی این تحقیق است که عمده مشکلات کارکنان سازمان در حوزه ارتباط با مخاطبان چه می دانند؟<br />
در مجموع سعی شد در این تحقیق به 8 بعد که شامل امکانات و مقدورات سازمان، ارزیابی از قوانین، تراکم شغلی، ارزیابی از آموزس نیروی انسانی ، وضعیت روحی کارکنان، تعامل نیروی انسانی و ارزیابی کارکنان از هم، ارزیابی نظام اطلاع رسانی و نگرش کارکنان به مشتریان توجه گردید.<br />
جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شعب سازمان تامین اجتماعی در شعب سازمان تامین اجتماعی در شعب سی گانه تهران بزرگ است که با دو روش کمی و کیفی به سئوالات پاسخ داده شد. مصاحبه های عمیق انجام شده حاکی از آن است که تنوع مخاطب، نارضایتی از خدمات سازمان(مانند مبلغ مستمری)، طولانی بودن فرایندها، ضعف اطلاع رسانی و مشکلات نرم افزاری از کلیدی ترین مشکلاتی هستند که در این مصاحبه ها عنوان شده اند. بالاخص ضعف اطلاع رسانی، مشکلات نرم افزاری و تراکم کاری موجود که از سوی همه افراد مصاحبه شونده به آن اشاره شد.<br />
در مجموع کارکنان سازمان ارزیابی مثبتی از نظام اطلاع رسانی سازمان ندارند و عملکرد سازمان در این حوزه را چندان رضایت بخش ندانسته اند. این ارزیابی منفی در مورد تمامی موارد از بروشورهای چاپ شده سازمان تا اخبار و برنامه های رسانه ای و....وجود دارد. تنها 19.1درصد عملکرد سازمان تامین اجتماعی را در حوزه اطلاع رسانی موفق می دانند. <br />
ارزیابی کارمندان از نحوه عملکرد همکاران خود آنها را افرادی دارای دانش کافی و خوشبرخورد دانسته اند، این در حالی است که نزدیک به نیمی از کارکنان همکاران خود را افرادی افسرده و نگران ارزیابی کرده اند. <br />
اما در مجموع داده ها حاکی از ارزیابی مثبت پاسخگویان ازعملکرد مدیران است اما گفتنی است که 53درصد معتقدند مدیران آنها بر حسب روابط انتخاب می شوند نه ضوابط.<br />
</span></span></p>