<p style="text-align: center"><span style="color: #0000ff"><strong><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">بررسی نگرش مراجعان شعب سازمان تامین اجتماعی در خصوص خدمات و فعالیت سازمان</span></span></strong></span></p>
<p style="text-align: justify"><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">تحقیق حاضر به منظور تحققیق و بررسی در مورد مسائل و مشکلات مراجعین به شعب سازمان تامین اجتماعی و کشف علل ایجادکننده آن صورت گرفت. در این تحقیق ضمن بررسی ها و مطالعات اکتشافی یک سلسله مصاحبه ها و تبادل نظر بین مححقق طرح و کارشناسان سازمان درگرفت. در مجموع برای گردآوری اطلاعات در این پژوهش 3پرسشنامه طراحی شد که شامل پرسشنامه ویژه بیمه شدگان، ویژه میتمری بگیران و پرسشنامه ویژه کارفرمایان است.<br />
اکثریت پاسخگویان ارزیابی مثبتی از کارکنان دارند و آنها را وظیفه شناس و با دقت عمل می دانند که بیشتر براساس قانون عمل می کنند. منفی ترین ارزیابی از عملکرد کارکنان را مستمری بگیران دارند. در مجموع اکثر پاسخگویان رفتار کارکنان را محترمانه و مودبانه توصیف کرده اند.<br />
همچنین یافته ها نشان می دهد که بیشتر مشکلات موجود میان گروههای مراجعه کننده و شعب ناشی از اطلاعات وآگاهی اندک مراجعان است. عمده مشکلات سازمان نیز ناشی از ناکارآمدی نظام اطلاع رسانی و عدم رضایت از فرایندها و طولانی شدن آنها می باشد.مساله مهم دیگر آن است که به دلیل سطح سواد پایین و سن بالای مستمری بگیران طولانی شدن فرایند مستمری و نحوه برخورد نامناسب به سرعت می تواند نارضایتی آنها را دو چندان کند.<br />
لازم به ذکر است که بخش عمده مستمری بگیران (حدود 77.6درصد) از میزان مستمری و حدود 67درصد از طولانی شدن فرایند پرداخت ناراضی اند. <br />
</span></span></p>