<p style="text-align: center"><span style="color: #0000ff"><strong><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma"> بررسی میزان رضایت مشترکین شرکت فاضلاب تهران</span></span></strong></span></p>
<p style="text-align: justify"><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">این پژوهش در فروردین 87 با موضوع "بررسی میزان رضایت مشترکین شرکت فاضلاب تهران" و به سفارش سازمان در سطح شهر تهران انجام شد. روش اصلي اين مطالعه پیمایش است و در انتخاب نمونه‌های پژوهش حاضر از شیوه نمونه‌گیری چند مرحله‌ای استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشترکین شرکت فاضلاب تهران بوده است که نمونه مورد نیاز از بین آن ها انتخاب و مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند. حجم نمونه این تحقیق 847 نفر از مشترکین شرکت فاضلاب تهران بودند<br />
در مجموع در این تحقیق 291 نفر (34.4 درصد) از پاسخگویان زن و 556 نفر (65.5 درصد) مرد بوده‌اند. میانگین سن پاسخگویان حدود 49 سال بوده است. سطح تحصیلات بیشتر آن ها دیپلم (حدود 27 درصد)و اکثریت آنها حدود 82 درصد متاهل هستند<br />
بر مبنای نتایج به دست آمده، پاسخگویان به ترتیب بهداشت، جلوگیری از وجود حشرات و حیوانات موذی، از بین بردن بوی نامطبوع جوی‌ها- لوله‌ها، رفع آب های زائد جوی‌ها و رفع مشکل گرفتگی لوله‌ها به عنوان مهمترین دلایل اجرای فاضلاب عنوان نموده‌اند. میانگین مدت زمان خرید اشتراک فاضلاب حدود 42 ماه (3 سال و 6 ماه) بوده است. بيشترين منبع کسب اطلاع پاسخگويان از زمان اجرای عمليات شبکه فاضلاب از طريق مراجعه ماموران - مروجين شرکت فاضلاب (61.51 درصد) بوده است. همین طور 37.4 درصد از پاسخگویان عقیده داشته‌اند که بهترین زمان برای مراجعه ماموران جهت اطلاع‌رسانی صبح ها می‌باشد. شایان ذکر است که32.2 درصد از اطلاع‌رساني شركت فاضلاب در زمينه‌هاي مختلف (ضرورت و نحوه اجراي طرح فاضلاب) رضایت زیادی داشته‌اند. میانگین شاخص رضایت از نحوه اطلاع رسانی حدود 47 بوده است و این عدد نشان از رضایت متوسط رو به پایین پاسخگویان از این شاخص دارد. در نهایت 67.9 درصد رضایت زیادی از نصب دقیق شبکه فاضلاب داشته‌اند. نتایج بررسی رضایت کلی پاسخگویان از مجموع فرایند و عملکرد اجرایی توسعه شبکه فاضلاب گویای آن است که 65.6 درصد از پاسخگویان در مجموع از فرایند و عملکرد اجرایی توسعه شبکه فاضلاب زیاد راضی بوده‌اند و 41.3 درصد قیمت تمام شده انشعاب فاضلاب در حد زیاد رضایت داشته‌اند. از سوی دیگر 35.4 درصد میزان رضایت خود را از مبلغ تعرفه فاضلاب و آبونمان آن در قبض کم دانسته‌اند. نهایتاً 45 درصد از هزینه‌های پرداختی به شرکت فاضلاب در کل رضایت زیاد داشته‌اند. از بین این افراد 63.4 درصد اظهار داشته‌اند از سرعت عمل بخش حوادث یا اتفاقات رضایت زیادی دارند. 46 درصد از پاسخگویان از مدت زمان رسیدگی به شکایات راضی بوده‌اند. 59.5 درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که در کل از فرایند ارائه خدمات و سرعت سرویس‌دهی شرکت فاضلاب رضایت زیادی دارند. <br />
</span></span></p>