<p style="text-align: center"><span style="color: #0000ff"><strong><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma"> بررسی میزان رضایت مراجعه‌کنندگان شرکت فاضلاب تهران</span></span></strong></span></p>
<p style="text-align: justify"><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">این تحقیق با عنوان "بررسی میزان رضایت مراجعه‌کنندگان شرکت فاضلاب تهران" در اسفند ماه 1386 و به سفارش شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران (کرج) توسط ایسپا انجام گرفت،روش اصلي اين مطالعه پیمایش است و جامعه آماری این پژوهش کلیه مراجعین به شرکت فاضلاب تهران بوده است .<br />
در این تحقیق 120 نفر (80 درصد) از پاسخگویان مرد و 30 نفر (20 درصد) زن بوده‌اند میانگین سن پاسخگویان حدود 44 سال بوده است، سطح تحصیلات حدود 31 درصد آن ها دیپلم و 79 درصد متاهل بوده‌اند. <br />
در این نظرسنجی 68.7 درصد از مراجعه‌کنندگان پاسخگو انشعاب فاضلاب را خریداری کرده بودند. همچنین 37.9 درصد از افراد مورد بررسی، از نحوه اطلاع‌رسانی در هنگام اجرای طرح در حد کمی رضایت داشته‌‌اند. 93.9 درصد پاسخگویان میزان اهمیت نحوه اطلاع‌رساني در مورد طریقه برقراري و نصب انشعاب را زیاد دانسته اند و میزان رضایت پاسخگویان از نحوه اطلاع‌رساني در مورد مدت زمان انتظار براي فعال سازی انشعاب نشان می‌دهد که 26.9 درصد از افرادی که در این زمینه تجربه داشته‌اند اصلاً از این مقوله رضایت نداشته‌اند. این در حالی است که 42.5 درصد رضایت کمی، از مدت زمان انجام فعالیتهای اجرایی و حفاری داشته‌اند. همچنین 43.5 درصد میزان رضایت خود را از نصب دقیق شبکه فاضلاب زیاد عنوان کرده‌اند و 33.6 درصد از پاسخگویان نیز در مجموع از فرایند و عملکرد اجرایی توسعه شبکه فاضلاب رضایت زیادی داشته‌اند. همچنین 38.8 درصد از افرادی که انشعاب را خریداری کرده بودند اظهار داشته‌اند که از قیمت تمام شده رضایت نداشته‌اند، از بین کل پاسخگویان فقط 34 نفر اظهار داشته‌اند که حوادث مربوط به انشعاب و شبکه را تجربه کرده‌اند. از بین این افراد 26.4 درصد از سرعت عمل بخش حوادث یا اتفاقات، رضایت کمی داشته‌اند. همچنین 40.2 درصد از پاسخگویان بیان کرده‌اند که در کل از فرایند ارائه خدمات و سرعت سرویس‌دهی شرکت فاضلاب رضایت بینابین دارند و 62 درصد از پاسخگویانی که با مدیران و مسئولین شرکت برخورد داشته‌اند اظهار کرده‌اند که از نحوه برخورد آن ها راضی بوده اند. یافته‌های تحقیق در مورد میزان رضایت از قوانین و سلامت اداری شرکت نشان می‌دهد که 67.6 درصد رضایت زیادی از سلامت اداری شرکت داشته‌اند.<br />
</span></span></p>