<p style="text-align: center"><span style="color: #0000ff"><strong><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma"> بررسی میزان رضایت مراجعین شرکت آبفای غرب استان تهران</span></span></strong></span></p>
<p style="text-align: justify"><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">این تحقیق معطوف به ارزیابی عملکرد شرکت آبفا از نگاه مراجعین بود. این گزارش توسط ایسپا و به سفارش شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران در خرداد ماه 1386 به «بررسی میزان رضایت مراجعین شرکت آبفای غرب استان تهران» پرداخته است. سئوال اصلی تحقیق این است که آیا مراجعین به این شرکت از خدمات ارائه شده راضی‌اند؟<br />
نتیجه اصلی که از این تحقیق منتج می‌شود این است که 39 درصد از پاسخگويان از انجام خدمات در موعد مقرر راضي و خيلي راضي بوده‌اند. 57/28 درصد نه راضي و نه ناراضي هستند. و 42/32 درصد نيز از اين موضوع ناراضي و خيلي ناراضي بوده‌اند. همچنین نتایج نشان می‌دهد 22 درصد از مراجعین گفته¬اند که در هنگام مراجعه به شرکت آبفا با مشکلات حادی مواجه شده¬اند. از کسانی که در انجام امور خود با مشکل مواجه شده بودند، خواسته شد تا مشکلات خود را ذکر نمايند. نتايج حاصل حاکي از آن مي‌باشد که " معطلي زياد براي انجام کارها " از جمله مشکلات حادي بوده است که 87/7 درصد از پاسخگويان، به آن اشاره کرده‌اند. 2/7 درصد از پاسخگويان " افزايش پول آب " در زمره مشکلات خود به حساب آورده‌اند. از جمله موارد مهم ديگر مي‌توان به : رفتار نامناسب پرسنل با 6 درصد، عدم رسيدگي به مشکلات با 45/5 درصد، کندي روال اداري با 24/4 درصد و خرابي کنتور، عدم دقت کافي کارکنان، اشتباه در قرائت کنتور با 3 درصد، اشاره نمود که به ترتيب بيشترين فراوانيها را به خود اختصاص داده‌اند. <br />
85/22 درصد از پاسخگويان براين باورند که قوانين سخت اداري نقش خيلي زيادي را در به وجود آوردن مشکل ايفا مي‌کنند، 42/26 درصد نقش زيادي را براي آن متصور شده‌اند. 85/17 درصد نيز گزينه متوسط را اختيار کرده‌اند. در مجموع 85/32 درصد از افراد مورد بررسي نقش کم و خيلي کمي را براي قوانين سخت اداري در پديد آوردن مشکلات قائل هستند. <br />
</span></span></p>