<p style="text-align: center"><span style="color: #0000ff"><strong><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">بررسی نظرات شرکت‌کنندگان در سومین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی</span></span></strong></span></p>
<p style="text-align: justify"><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">این نظرسنجی معطوف به بررسی نظرات شرکت‌کنندگان در سومین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی است. داده‌های لازم به وسیله پرسشنامه استاندارد گردآوری شده است. نمونه¬ها بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شده است. این گزارش توسط ایسپا به پیشنهاد دبیرخانه چهارمین سمپوزیم بین المللی روابط عمومی در تاریخ17/5/86 به «نظرات شرکت‌کنندگان در سومین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی» پرداخته است.<br />
در ارزیابی‌های انجام گرفته دیدگاه افراد نسبت به اطلاع‌رسانی خوب بوده و تنها حدود 30 درصد نگرش بدی نسبت به شیوه اطلاع‌رسانی داشتند. در مورد اجرای برنامه‌های سمپوزیوم تنها حدود 20 درصد معتقد بودند که برنامه‌ها مطابق زمان اعلام شده انجام نگرفته است. از پذیرایی‌های برنامه نیز اکثریت رضایت داشتند و تنها 25 درصد در این مورد رضایت نداشتند، البته حدود 50 درصد از پذیرایی میان برنامه ناراضی بوده‌اند. در مورد امکانات رفاهی نیزحدود 40 درصد ناراضی بودند و امکانات را ضعیف می‌دانستند. در مورد ارزیابی سطح سخنرانی تنها 8 درصد سطح علمی برنامه را ضعیف می‌دانستند و بقیه پاسخگویان سطح علمی برنامه را خوب ارزیابی نمودند. این مساله در مورد ارزیابی تسلط سخنرانان نیز صدق می‌کند و بیشتر افراد سخنرانان را مسلط بر موضوع ارزیابی نمودند. همچنین اکثر پاسخگویان بر این اعتقاد بودند که سخنرانی‌های صورت گرفته یافته‌های جدید زیادی داشته و تنها 7 درصد منکر این موضوع بودند. نتیجه تحقیقات این نکته را نیز نشان می‌دهد که اکثر پاسخگویان موضوعات مطرح شده در سخنرانی را متنوع دانستند. اما اکثریت افراد بر کم بودن سخنرانان خارجی نیز تاکید داشتند. در این تحقیق افراد، بهترین‌ها و ضعیف‌ترین‌ها را نیز انتخاب کردند که به سخنرانان، موضوع سخنرانی و عناوین آن برمی‌گردد. در ادامه، ارزیابی کلی پاسخگویان از سمپوزیوم نشان داده است که 8.1 درصد از شرکت‌کنندگان در سمپوزیوم آن را بسیارخوب ارزیابی نمودند، همچنین 56.8 درصد نیز این سمپوزیوم را خوب، 29.7 درصد متوسط، 3.4 درصد ضعیف و 1.4 درصد بسیار ضعیف ارزیابی نمودند که نشان‌دهنده رضایت جمعی و کلی از سمپوزیوم می‌باشد. در پایان، پاسخگویان انتقادات اساسی خود را بیان نمودند که نداشتن گوشی ترجمه، عدم جذب مخاطبان، ضعف خدمات ارتباطی، پذیرایی، عدم شعف، آموزشی نبودن و.... را گوشزد نمودند.<br />
</span></span></p>