<p style="text-align: center"><span style="color: #0000ff"><strong><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">ارزیابی نتایج جامعه (مسئولیت اجتماعی) شرکت ساپکو</span></span></strong></span></p>
<p style="text-align: justify"><span style="font-size: small"><span style="font-family: Tahoma">این تحقیق معطوف به ارزیابی نتایج جامعه (مسئولیت اجتماعی) شرکت ساپکو بود. اهداف شرکت ساپکوی تهران در دو زمینه استراتژیک مانند تهیه و تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های بلندمدت در ایجاد تصویر ذهنی مثبت از ساپکو، .... و در زمینه عملیاتی مانند شناسایی جوامع مختلف مرتبط با ساپکو....بود. روش‌های بکارگرفته شده در این تحقیق روش پیمایشی، دلفی، بحث گروهی متمرکز و مصاحبه عمقی می‌باشند و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌های ساختاریافته و نیمه ساختار یافته می‌باشند. همچنین در این طرح روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی شده نسبی می‌باشد این گزارش توسط ایسپا به پیشنهاد روابط عمومی شرکت ساپکو در تاریخ بین ماه‌های اسفند سال 85 تا پایان تیرماه سال 1386 به «ارزیابی نتایج جامعه (مسئولیت اجتماعی) شرکت ساپکو» پرداخته است.<br />
در بررسی عملکرد و مسئولیت اجتماعی شرکت ساپکو، آراء و دیدگاه‌های هشت جامعۀ هدف مورد توجه قرار گرفت. بر حسب نوع و نحوۀ حضور و ارتباط متقابل ساپکو با آن جامعه مجموعه‌ای از گویه‌ها تنظیم گردید و شاخص رضایت (csi) که اصلی‌ترین شاخص در تعیین سطح و میزان مسئولیت اجتماعی است محاسبه گردید. نمرۀ حاصل از این شاخص در دامنه‌ای از صفر تا 100 قرار می‌گیرد. بر اساس میانگین شاخص رضایت (csi) می‌توان نتایج ذیل را از این پژوهش به دست آورد و جوامع مورد بررسی را رتبه‌بندی کرد:<br />
همسایگان بالاترین نمره را به عملکرد اجتماعی ساپکو داده‌اند. میانگین نمرۀ شاخص رضایت 54/89 از 100 نمره شده است. بعد میانگین نمرۀ شاخص رضایت گروه‌های بعدی از100 نمره به ترتیب، دانشگاهیان (41/70 درصد)، جامعۀ صنعتی (19/59 درصد)، کارکنان نهادهای دولتی (43/57 درصد)، کارکنان بانک‌ها (9/53 درصد)، مردم ( 46/51 درصد)، اعضای سازمان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی (61/47 درصد)، نمایندگان مجلس ( 56/40 درصد). کمترین میزان رضایتمندی را در بین هشت جامعۀ مورد بررسی اعضای سازمان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی و نمایندگان مجلس نشان می‌دهد.</span></span></p>