روابط عمومی ایسپا: در ابتدا در خصوص وضعیت فعالیت ها و اجرای طرحهای نظرسنجی در شعبه و استان توضیح ارائه دهید.
ايسپاي فارس به حمدالله در استان جايگاه خودش را يافته و به عنوان يك مركز نظرسنجي معتمد به آن نگاه مي شود و به آن اعتماد دارند و به كارهايش تكيه مي كنند. فعالیت های ایسپای فارس شامل: اجرای طرح های نظرسنجی (ملی، کارفرمایی، و خویش فرمایی)، برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی در زمینه تحقیقات و پژوهش می شود.
روابط عمومی ایسپا: شعبه شما به عنوان شعبه برتر از سوی ستاد مرکزی ایسپا در تهران انتخاب شده است، شما چه عواملی را در کسب این رتبه در میان شعب کشور مؤثر میدانید؟
البته اين موضوع را بايد از كساني كه انتخاب كردند پرسيد، اما مي توان به آيتم هاي زير اشاره كرد كه شايد در انتخاب دخيل بوده اند:
الف: برنامه ریزی مناسب و بموقع با تاکید بر آینده پژوهی
ب: رعایت مدیریت زمان در اجرای برنامه ها و فعالیت ها
ج: ارتقاء جایگاه ایسپا در جامعه از طریق اجرای طرح های خویش فرمایی (نیازسنجی و نظرسنجی)، برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی
د: افزایش بهره وری از طریق ارائه خدمات مناسب به مرکز و کارفرمایان
ه: شناسایی پرسشگرانی با استعدادهای بالقوه ، و آموزش به آنها
و: پیش بینی مخاطرات پیش روی ایسپا و راه حل هایی جهت برطرف نمودن آنان
ز: ارزیابی موقعیت واحد، مطابق با برنامه توسعه به صورت مداوم
روابط عمومی ایسپا: نقش مراکز نظرسنجی در تحقق خواستههای مردم و تحقق برنامهای کلان فرهنگی کشور را تاچه حدی ارزیابی می کنید؟
همانطور که می دانیم، مراکزی که در سطح کشور، به کار نظرسنجی می پردازند، روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود، که نشان دهنده نقش پررنگ آنها در برطرف نمودن مشکلات جامعه می باشد. این مراکز با استفاده از شعار "همیشه حق با مشتری است" سعی می کنند از یک سو، رضایت مشتری و ارباب رجوع را از خدمات و تولیدات سازمان ها و شرکت ها افزایش داده و از سوی دیگر درآمد کارفرمایان را بالا ببرند؛ به عبارتی، شرایط ایجاد سود دوطرفه (تولید کننده، مصرف کننده) را فراهم می کنند. از طرف ديگر، امروز هر اداره، نهاد، شركت و موسسه اي مي داند كه بدون نيازسنجي و آسيب شناسي نمي شود به موفقيت رسيد و ايسپا اين سه مقوله را در اختيار آنان مي گذارد.
روابط عمومی ایسپا: جایگاه افکارسنجی و توجه و اهمیت به نظرسنجیها در استان شما چگونه است؟
فارس، استان پهناوري است و از قوميت ها، نيازها، و آب و هواي متنوعي تشكيل شده ، پس علي القاعده نمي توان هيچگاه براي آن نسخه اي واحد نوشت و اگر هم نسخه اي واحد نوشته شود دردي را درمان نمي كند . نيازسنجي هاي مداوم و آسيب شناسي هاي مستمر از نيازهاي استان پهناور فارس است كه ايسپا در اين زمينه خوب درخشيده و اعتماد مردم و مسئولان را هم بدست آورده است.
روابط عمومی ایسپا: به طورکلی ارزیابی شما از جایگاه ایسپای واحد چیست؟
ايسپاي واحد، با تعهد، دلسوزي و عشق، كار مي كند و اين سه آيتم را به همه پرسشگرانش هم القاء كرده است؛ لذا بر اساس اين سه ضلع پيش مي رود و تلاش مي كند.
روابط عمومی ایسپا: چه برنامه و راهکاری برای ارتقاء و موقعیت مرکز افکارسنجی در استان دارید؟
با توجه به اینکه اکثر شرکت ها و کارخانجات در سال های اخیر، مجموعه ای تحت عنوان نظرسنجی اینترنتی، تلفنی، حضوری و ... دارند و از دیدگاه مشتریان و ارباب رجوعان خود آگاه می شوند، و دیگر طرح های خود را به مراکز دیگر نمی سپارند، لذا ایسپای واحد در نظر دارد به دنبال راه حل های جدید باشد؛ اين راه حل ها نيازمند يك آسيب شناسي جدي در حيطه فعاليت هاي چند ساله گذشته ايسپاست اما در اين مدت سعي خواهيم كرد تا برنامه هاي زير را دنبال كنيم:
برگزاری دوره ها، کارگاه ها و سمینارهای آموزشی در زمینه تحقیقات و پژوهش به کارفرمایان
ارائه مشاوره در زمینه های فوق به کارفرمایان
با این تفاصیل از یک سو می توان فعالیت های اجرایی را به کارفرمایان سپرد تا احساس کنند روی پای خود ایستاده اند و از سوی دیگر، برنامه های دست و پاگیر از روی دوش ایسپا برداشته شده و فعالیت های مدیریتی و مشاوره ای را در سطح کلان برگزار کند؛ و از سوي ديگر ايسپاي فارس بايد به جديت بكوشد تا مساله نظرسنجي را در ذهن مسوولان به عنوان اولويت مطرح كند.