اين طرح كه در ارديبهشت ماه سال 92 آغاز و مراحل نهايي ويرايش و تدوين آن در مرداد ماه 92 انجام شد به بررسي ديدگاههاي مراجعان دستگاههاي اجرايي در خصوص ارائه خدمات آن پرداخت.
طرح سنجش ميزان رضايتمندي مراجعان از نحوه ارائهي خدمات دستگاههاي اجرايي با حجم 6846 نمونه ، توسط مركز افكارسنجي دانشجويان ايران وابسته به جهاددانشگاهي استان مركزي و به سفارش معاونت توسعه مديريت و منابع انساني و دفتر منابع انساني و تحول اداري استانداري مركزي اجرا شد .
در اجراي اين طرح تعداد 77 نفر پرسشگر در يك بازه ي زماني تعيين شده به دستگاههاي اجرايي مراجعه وپرسشنامه هاي مربوط به طرح را تكميل كردند، همچنين 17 نفر داده پرداز جهت ورود اطلاعات اين طرح با مركز همكاري نمودند .سنجش رضايتمندي ارباب رجوع از دستگاههاي اجرايي بر اساس طيف ليكرت بررسي و بر اساس آن نمره اي براي هر دستگاه محاسبه شد و بر اساس نمره رتبه بندي دستگاههاي اجرايي صورت گرفت و رتبه هاي برتر اعلام گرديد. طرح پس از بررسي و ويرايش نهايي، در 100 نسخه به صورت مجلد درآمده و تحويل استانداري مركز ي شده.
در اجراي اين طرح نمره رضايت كل در بخش هاي مختلف دستگاه هاي اجرايي مورد ارزيابي قرار گرفته است، در تمامي دستگاههاي اجرايي علاوه بر سنجش شاخص هاي همچون آگاهي و اطلاع رساني، اعتماد، نحوهي رفتار با ارباب رجوع و فضا و تجهيزات فيزيكي، مقايسه به تفكيك شهرستانهاي استان نيز صورت گرفته است.