آخرین نظرسنجی ایسپا در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد؛ مردم نسبت به ارائه تمام برنامه‌های کاندیداها حساس هستند
آخرین نظرسنجی ایسپا در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد؛ مردم نسبت به ارائه تمام برنامه‌های کاندیداها حساس هستند
21 خرداد ,1392

سرپرست مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برخی از نتایج آخرین نظرسنجی این مرکز درباره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را اعلام کرد.

محمد آقاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اعلام کرد: در سوالی از مردم پرسیده شد برنامه کاندیداهای مورد نظرشان را چگونه پیگیری می‌کنند؟ طبق نتایج حاصله، 63.3 درصد پاسخگویان برنامه کاندیدای مورد نظرشان را از طریق صدا و سیما پیگیری می‌کنند، 12.3 درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند از طریق سایر رسانه‌ها اخبار و اطلاعات مربوط به کاندیدای خود را اعلام می‌کنند و 14.3 درصد نیز اصلا پیگیری نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: در پاسخ به این سوال تنها 9.1 درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و یا هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند.

در ادامه سرپرست ایسپا توضیح داد که برای این‌که متوجه شویم مردم در انتخاب خویش به سخنان رقبای نامزد قطعی یا احتمالی خود توجه دارند یا خیر پرسیده شد که از چه طریقی برنامه‌ها آن را پیگیری می‌نمایند. طبق نتایج به دست آمده، 58.1 درصد پاسخگویان برنامه کاندیدای رقیب را از طریق تلویزیون پیگیری می‌کنند، 11.6 درصد از طریق سایر رسانه‌ها و 19.7 درصد اصلا پیگیری نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد درصد بالایی از مردم نسبت به ارائه تمام برنامه‌های کاندیداها حساس بوده و تلاش می‌نمایند انتخاب آنها با معیارهای مناسب و منطقی صورت پذیرد.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir