تلاش برای تعامل سه گانه دانشگاه، جامعه و ایسپا
تلاش برای تعامل سه گانه دانشگاه، جامعه و ایسپا
8 خرداد ,1392

ایسپا در سنجش افکار عمومی چقدر نقش داشته است؟
نظرسنجی و سنجش افکار یکی از راه‌های دسترسی به حقیقت است اما همه راه‌ها نیست، در این روش ما سه رکن اساسی داریم که یکی از آنها پرسشگری است و یکی دیگر مردم و در نهایت تکنیک‌هایی که به کار می‌بریم؛ اولاً کار سنجش افکار باید به دست افراد آموزش دیده و ذیصلاح انجام شود و پرسشگر فردی متخصص، آموزش دیده و مجرب باشد و سوگیری نداشته باشد، چون سوگیری مهمترین آفت افکارسنجی است و اعتماد را پایین می‌آورد و باید در انتخاب گروه‌های هدف دقت کنیم تا اینکه تعمیم‌پذیری نتایج بالاتر رود و در این راستا اهمیت و نقش افکارسنجی و ایسپا را نمی‌توان نادیده گرفت.
 مزیت ایسپا را نسبت به سایر مؤسسات نظرسنجی کشور در چه می‌دانید؟
شاید ایسپا جزء اولین مراکز سنجش افکار به صورت حرفه‌ای در ایران باشد که تلاش بر ارتباط بین دانشگاه و جامعه و مرکز افکارسنجی می‌کند و به صورت خصوصی اداره می‌شود اما در نظر داشته باشیم که راه طولانی برای حل مشکلات و حرفه‌ای شدن به معنای واقعی و دقیق کلمه داریم و باید همت بکنیم.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir