مصاحبه با معصوم آقازاده؛ سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی ایسپا
مصاحبه با معصوم آقازاده؛ سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی ایسپا
21 فروردین ,1392

روابط عمومی ایسپا: به طور خلاصه بفرمائید که وظایف عمده معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی چیست؟
بنده ضمن عرض خسته نباشید به تمامی جهادگران عزیز و همکاران خود در جهاددانشگاهی، آغاز سال نو را خدمت تمامی این عزیزان تبریک عرض می‌گویم و سال سرشار از خیر و برکت، شادی و نشاط را برای تمامی جهادگران و مردم ایران زمین در سایه ایزد منان آرزومندم.
معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی ایسپا، با چهار گروه اطلاع‌رسانی، تبلیغات و انتشارات، سایت و ارتباط با سازمان‌ها فعالیت می‌کند. کلیه امور تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی، برگزاری سمینارها، جشنواره‌ها، نشست‌های تخصصی، چاپ و انتشار کتاب و گزارش‌های پژوهشی از جمله وظایف این معاونت می‌باشد.
روابط عمومی ایسپا: آیا معاونت شما برای سال جدید برنامه خاصی در نظر دارد؟
بله انشاءا... به یاری خداوند سعی خواهیم کرد در بخش‌های مختلف معاونت برنامه‌های جدیدی را اجرا کنیم. بخشی از این برنامه‌ها شامل برگزاری نشست‌های تخصصی ایسپا می‌باشد و برنامه شاخص ما نیز برگزاری «دومین همایش نظرسنجی الکترونیکی» خواهد بود که انشاءا... استقبال خوبی از این برنامه‌ها خواهد شد.
روابط عمومی ایسپا: با توجه به توضیحات شما، بفرمائید که تاکنون چه سمینارها و چشنواره‌هایی را انجام داده‌اید؟
ایسپا به همّت همکاران جهادگر و ساعی، از بدو تأسیس تا کنون سمینارهایی چون «نظرسنجی، چالش ها و چشم‌اندازها»، «اولین سمینار تخصصی نظرسنجی الکترونیکی»، «اولین سمینار تخصصی پیمایش پانلی»، «جشنواره طرح‌های پژوهشی ایسپا (دو مرحله)»، «جشنواره ایثارگران پژوهشگر»، «جشنواره پژوهش های تجربی ابوریحان» و «نشست‌های تخصصی در حوزه افکار عمومی و مطالعات پیمایشی(14 نشست)» را برگزار کرده است.

 

 

روابط عمومی ایسپا: چاپ و انتشار کتاب، یکی از کارهای شاخص ایسپا از بدو تأسیس بوده است آیا در سال جدید یا سال‌های آتی، قصد دارید کتاب یا کتبی منتشر کنید؟
بلی ما سعی می‌کنیم چند جلد کتاب و کتابچه که آماده چاپ هستند را در آینده نزدیک منتشر کنیم. کتاب «پیمایش پانلی» و کتابچه‌های «اصول تدوین پیشنهاد پژوهش»، «اصول گزارش نویسی در تحقیقات کمی»، «آموزش مقدماتی Spss»، «آموزش بازبینی و نظارت» و ... از جمله کتب آماده چاپ هستند. همچنین همکاران پژوهشی ما پارسال کتاب جدیدی را تحت عنوان «مدل‌های سنجش تحقیقات اجتماعی با رویکرد تطبیقی» آماده کردند که این کتاب نیز در برنامه انتشاراتی ما قرار دارد.
روابط عمومی ایسپا: با توجه به بنیه‌ی علمی و تخصصی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در حیطه افکار عمومی، تعاملات ایسپا با اساتید و پژوهشگران دانشگاه و حوزه به چه صورت می‌باشد؟
خوشبختانه ما در ایسپا ارتباط خوبی با جامعه علمی کشور بویژه در حوزه علوم اجتماعی داریم. بخشی از این ارتباطات در انجام طرح‌های پژوهشی می‌باشد که از صاحبنظران و پژوهشگران یک موضوع خاص دعوت بعمل می‌آید و در بخش‌های مختلف پژوهشی با ایسپا همکاری می‌کنند. بخش دیگری از این ارتباطات نیز بر می‌گردد به جشنواره‌ها و نشست‌های تخصصی که از اساتید و پژوهشگران به فراخور موضوع جهت سخنرانی یا حضور در کمیته علمی جشنواره یا همایش دعوت می‌شود.
روابط عمومی ایسپا: پوشش خبری فعالیت‌های ایسپا را در رسانه‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ایسپا که در سایت خود مرکز اتشار می‌یابد، گزیده‌ای از این اخبار که مربوط به یافته‌های یک پژوهش، یا مصاحبه خبرنگار خبرگزاری‌ها یا روزنامه‌ها با رئیس مرکز باشد از طریق ایسنا یا دیگر خبرگزاری‌‌ها منتشر می‌شود. خوشبختانه در این امر، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها خوب عمل می‌کنند حتی برخی از اخبار در رسانه‌های تصویری نیز انعکاس پیدا می‌کند. به عنوان مثال نتایج طرح پژوهشی«سبد کالای خانوارهای تهرانی» که سال 1391 اجرا شد هم در سایت‌های خبری و هم روزنامه‌ها و صدا و سیما بازتاب خوبی داشته است.
روابط عمومی ایسپا: ضمن تشکر از همراهی شما، در پایان اگر نکته‌ای هست بفرمائید؟
بسیار متشکرم، انشاءا... که موفق و مؤید باشید.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir