به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، ابراهیم ایران نژاد مدیر اجرایی این طرح گفت: این طرح به کارفرمایی معاونت توسعه و مدیریت استانداری آذربایجان شرقی توسط جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی اجرا شد.
وی با تاکید بر ضرورت احرای این طرح افزود: یکی از جهت گیری های مدیریت نوین توجه به اصل مشتریگرایی و جلب رضایت خدمت گیرندگان می باشد، در نظام اداری و اجرائی کشور نیز رضایت مردم از خدمات ارائه شده توسط دستگاه های دولتی به عنوان یکی از شاخص های اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه نظام تلقی می گردد.
مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران شعبه آذربایجان شرقی، با تاکید بر مولفه هایی از قبیل سرعت، دقت و صحت در انجام امور ارباب رجوع، کیفیت انجام امور، نحوه رفتار و برخورد با خدمت گیرندگان، هزینه انجام خدمات، شفافیت و اطلاع رسانی مناسب را از جمله عواملی دانست که ضمن جلب رضایت مردم در ارتباط با دریافت خدمات از دستگاه های دولتی، موجبات افزایش اعتماد عمومی که بزرگ ترین سرمایه و تکیه گاه برای نظام اداری می باشد را فراهم می سازند.
گفتنی است: گزارش طرح مذکور جهت استفاده در دستگاه های اجرایی و بهبود وضعیت خود به صورت کتاب منتشر گردیده و جهت توزیع در اختیار استانداری قرار گرفته است.
همچنین این طرح در سال گذشته با 18000 نمونه در 3 فاز و 8 شهرستان استان انجام گردید، اما امسال در 20 شهرستان استان با 150 نفر پرسشگر و دستاندرکار اجرایی و با حجم نمونه ای بالغ بر 21000 نمونه در بین کلیه دستگاه های اجرایی استان برگزار شد که نتایج تفصیلی آن در گزارش طرح مذکور آورده شده است.