نتایج نظرسنجی ایسپا نشان داد:
سهم 50 درصدی برند فنلاندی در بازار موبایل تهران
نتایج نظرسنجی ایسپا نشان میدهد که یک برند فنلاندی بیشترین سهم را در مصرف گوشی تلفن همراه در بین شهروندان تهرانی دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از 2721 تن پرسیده شده است که سه مورد از آخرین گوشیهای موبایل را که اعضای خانواده آنها خریداری کردهاند، نام ببرند. با توجه به اینکه هر پاسخگو میتوانسته به سه نوع گوشی موبایل اشاره کند، طبیعی است که تعداد پاسخها بیشتر از تعداد پاسخگویان باشد.
نتایج این نظرسنجی نشان میدهد که بیش از نیمی از شهروندان تهرانی، معادل 52.8 درصد، از گوشیهای موبایل شرکت نوکیا استفاده میکنند. بعد از آن گوشیهای موبایل شرکت سونیاریکسون با 20.3 درصد در رده دوم، گوشیهای موبایل شرکت سامسونگ با 18.9 درصد در رتبه سوم، گوشیهای موبایل جی.ال.ایکس با 1.1 درصد در رده چهارم و گوشیهای موبایل شرکت موتورولا با 0.7 درصد در رتبه پنج قرار گرفتند. ضمن اینکه 6.2 درصد نیز از گوشیهای سایر شرکتها استفاده میکنند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی در اکثر خانوادههای مورد بررسی حداقل یک گوشی موبایل وجود داشته است.